مدیرکل میراث فرهنگی لرستان:

۲ اثر طبیعی لرستان ثبت ملی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: مراتب ثبت ۲اثر طبیعی استان طی نامه‌های جداگانه‌ای از طرف وزیر به استاندار ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: مراتب ثبت ۲ اثر طبیعی استان طی نامه‌های جداگانه‌ای از طرف وزیر به استاندار ابلاغ شد.

سید امین قاسمی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: در اجرای تبصره ماده ۲ قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور مصوب ۱۳۸۲و آیین نامه اجرایی آن مراتب ثبت آبشار برنجه الیگودرز و درختان کهنسال گردوی دره سید شهرستان پلدختر پیشنهاد شد.

او ادامه داد: اکنون این ۲ اثر به ترتیب به شماره‌های ۶۰۷ و ۶۰۹ در فهرست میراث طبیعی ملی به ثبت رسیده و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر ممنوع است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: در راستای صیانت از آثار ملی و با پیگیری‌های صورت گرفته، این اداره کل اسناد و مدارک آثار را به منظور انجام مراحل قانونی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال می‌کند.

قاسمی بیان کرد: امسال ۵۴ اثر از این استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید که از این تعداد ۳۵ اثر منقول، چهار مورد غیر منقول، ۹ میراث معنوی و ۶ اثر طبیعی بوده اند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار