خون بس دو طایفه بعد از گذشت سال ها خصومت

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: با تلاش و کوشش شبانه‌روزی ستاد تالیف قلوب شورا‌های حل اختلاف استان، طرفین پرونده‌ای با ۶ فقره قتل طایفه‌ای سازش کردند.

خون بس دو طایفه  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جبار تجری رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: در سال ۷۸ در پی یک نزاع دسته جمعی در یکی از روستا‌های توابع استان کرمانشاه پنج فقره قتل به وقوع پیوست.

او اظهار داشت: در ادامه دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌های اهالی این روستا و در سال ۹۳ هم، متاسفانه شخص دیگری در درگیری کشته شد و از تاریخ درگیری تا به حال کشمکش و خصومت سایه سنگین خود را بر این دو طایفه گسترانیده و روز به روز بر دامنه آن افزوده شده بود.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه عنوان کرد: پس از دستگیری متهم و تشکیل پرونده اولیه، اولیای دم شکایت خود را علیه متهم اعلام و قصاص وی را خواستار شدند؛ دادگاه نیز با توجه به اقرار متهم، اتهام را محرز و مسلم دانست و وی را به قصاص نفس محکوم کرد.

او  افزود: پس از درخواست خانواده قاتل و دستور دادستان این پرونده‌ها در ستاد تالیف قلوب استان کرمانشاه ثبت و در جریان رسیدگی قرار گرفت که با تلاش‌های فراوان اعضای شورای حل اختلاف استان کرمانشاه و معتمدین محلی و نشست‌های متعددی که در راستای برقراری صلح و سازش بین این طوایف برگزار شد، سرانجام به فضل الهی نتیجه آن ایجاد صلح و سازش فی مابین بود.

تجری گفت: در اسفند امسال در مراسمی موسوم به «خون بس» با حضور خانواده قاتل در منزل خانواده مقتولان و اذعان قاتل به اشتباه خویش، آن‌ها خواستار پایان درگیری و خصومت‌ها شدند و بین اهالی روستا مودت و دوستی برقرار شد.

او  افزود: اصلاح و آشتی بین مومنان بزرگ‌ترین پاداش را نزد خداوند متعال و آثار و برکات فراوانی برای جامعه به دنبال خواهد داشت و به همین دلیل شورا‌های حل اختلاف در تلاش هستند تا زمینه صلح و سازش را در اختلاف‌ها و مشکلات فراهم کنند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار