آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از اما و اگرهای تغییر سال تحصیلی تا پرداخت شهریه سرویس مدارس در ایام تعطیلات

آموزش و پرورش طی روز‌های مقابله با کرونا با اخباری درباره برنامه ریزی برای تداوم سال تحصیلی با توجه به شرایط موجود پیش رفت.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت با اخباری درباره «آموزش و پرورش برای بعد از کرونا برنامه‌ریزی دارد»، «تغییر زمان سال تحصیلی انجام می‌شود؟» و «تعطیلی ۳۹ مدرسه ایرانی خارج از کشور برای مقابله با کرونا» سپری شد.

آموزش و پرورش برای بعد از کرونا برنامه‌ریزی دارد

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه با اشاره به اینکه سلامت دانش آموزان برای ما اهمیت دارد، گفت: آموزش‌ها تا ۲۰ فروردین که برنامه ریزی شده است و هدف گذاری تا خردادماه هم داریم.

او ادامه داد: در فرصت باقی مانده اگر مدارس باز شوند امکان مرور دروس توسط معلمان را داریم. همچنین در بد برنامه‌ترین شرایط امکان دارد سال تحصیلی تغییر کند و یک ماه از تعطیلات تابستانی را برای آموزش اختصاص دهیم.

معاون آموزش متوسطه درباره ملاک امتحانات گفت: مدرسه محور آموزش‌های ماست و معلمان با همکاری دانش آموزان این فضا را شکل می دهند و به مرور آموزش‌ها توسط معلمان هر چند کوتاه می اندیشیم.

تغییر زمان سال تحصیلی انجام می‌شود؟

مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان سال تحصیلی و اتمام آن در تابستان با توجه به تعطیلات اخیر، اظهار کرد: از همان روز اول شیوع کرونا در کشور جلسات متعددی در وزارت آموزش و پرورش برای برقراری جریان تعلیم و تربیت در کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش و اعضای ستادی برگزار شد و همچنان ادامه دارد.

او ادامه داد: سناریو‌های مختلفی برای دانش آموزان و آموزش آن‌ها در نظر گرفتیم که یکی از این سناریو‌ها تغییر زمان سال تحصیلی است که البته هنوز به قطعیت نرسیده است.

تعطیلی ۳۹ مدرسه ایرانی خارج از کشور برای مقابله با کرونا

غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع مدرسه تلویزیونی درباره تمهیدات آموزش و پرورش برای دانش آموزان محصل در دیگر کشور‌ها با توجه به شیوع کرونا اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در ۴۶ کشور و ۷۰ شهر مدرسه برپا کرده است و تعطیلی یا بازگشایی مدارس تابعی از تصمیم کشور میزبان می‌شود؛ البته اگر مدرسه در سفارت باشد تابع قوانین کشور اداره می‌شود.

او ادامه داد: با شیوع کرونا در سراسر دنیا تاکنون ۳۹ مدرسه تعطیل شده و مابقی مشغول به کار هستند؛ در شرایط فعلی در اروپا، مدارس منچستر انگلیس، ترکیه، ارمنستان، روسیه و گرجستان و در بخش‌های های دیگر، قطر، کویت و عراق تعطیل شده است.

کریمی با اشاره به اینکه مدارس امارات از هفته دیگر تعطیل می‌شود، گفت: در شبه قاره هند و شرق آسیا، مدارس چین از ۲۷ بهمن تعطیل شده علاوه بر آن مدارس تایلند و کره جنوبی هم دو هفته تعطیل شدند، اما از هفته آینده بازگشایی می‌شوند.

چگونگی برگزاری امتحان نهایی و کنکور شنبه مشخص می‌شود

مهرزاد حمیدی دبیرکمیته آموزش و پرورش ستاد مدیریت کرونا با اشاره به دغدغه مدیران کل استان‌ها در خصوص ضدعفونی و گندزدایی مدارس، گفت: لازم است مسئولان استان دقت کنند که مدارس ضدعفونی شده به هیچ عنوان محل اسکان نوروزی یا موارد دیگر استفاده نشود تا بتوانیم با ادامه سال تحصیلی، آموزش را مطابق قبل ادامه دهیم.

او در خصوص برگزاری امتحانات پایه دوازدهم اعلام کرد: کارگروهی با مدیریت یکی از اعضای شورای معاونان تشکیل شده است که در آن راهکار‌های مختلفی جهت چگونگی برگزار شدن امتحانات نهایی، امتحانات دوازدهم و کنکور سراسری پیشنهاد و ارائه شد که به طور مشخص در این مورد در جلسه روز شنبه در ستاد مدیریت کرونا تصمیم نهایی و قابل اجرا، اخذ و به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

جزئیات پرداخت شهریه سرویس مدارس در ایام تعطیلات

نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان درباره چگونگی حق سرویس مدارس با توجه به تعطیلی مدارس اظهار کرد: معمولا هزینه سرویس مدارس به طور قسط بندی و تا ۴۰ درصد هزینه پرداخت و تا اسفند تسویه حساب می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به تعطیلی‌های اخیر چگونگی این موضوع در حوزه کارگروه ماده ۱۸ که معاون عمرانی استاندار در آن حضور و اختیار دارد، با تفویض اختیار به استان‌ها تعیین تکلیف می‌شود.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان با اشاره به اینکه استان‌ها با توجه به شرایط درباره چگونگی و میزان پرداخت تصمیم گیری نی کنند، گفت: به عنوان مثال در برخی استان‌ها قرار بر این است تا ۵۰ درصد هزینه اسفند پرداخت شود.

لغو تمام اردوهای دانش‌آموزی

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش تهران، گفت: در ایام شیوع کرونا تمام فعالیت های آموزشی مدارس مانند اردوهای نوروزی و آموزشی در همه مدارس به صورت کامل تعطیل است. همچنین برگزاری هرگونه اردوی دانش آموزی توسط مدارس غیردولتی ممنوع است.

او اظهار کرد:‌ در کنار اعلام رسمی و بخشنامه ای که به مدارس غیر دولتی ارائه کردیم، از اولیا خواهشمندیم که خودشان نیز این مطلب را در نظر گرفته و به هیچ وجه فرزندانشان را برای اردو‌های درسی از طریق مدرسه یا هر موسسه دیگری نفرستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
دیگه این کار انقدر سخت نیست که اینا سختش کردن خرداد وتیر کامل بچه ها مدرسه برن مخصوصا ابتدایی چون حجم کتاب ریاضی شان زیاده راهنمایی یا همون متوسطه اول چون امتحان نهایی ندارن هم اتفاقی نمی افته که تا پایان خرداد کلاس باشه واواسط تیر امتحان فقط متوسطه دومه که اونم سال آخرشون امتحان نهایی دارن بقیه سالها مثل راهنمایز وابتدایی برن مدرسه
ابنا همچی جلسه جلسه می کنن که انگار کار شاقی هستش
آخرین اخبار