مهمترین رویداد‌های دولت در اسفند ۹۸؛

از مشارکت موثر مردم در انتخابات دوم اسفند تا دستور رئیس جمهور برای پرداخت سه بسته حمایتی به خانوارها

در این بسته خبری مهمترین رویداد‌های خبری حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان را در اسفند ۹۸ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، انتصاب سرپرست جمعیت هلال احمر، ۴۲.۵۷ درصد میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات دوم اسفند، افتتاح قطعه یک آزادراه تهران - شمال با حضور رئیس جمهور، دستور روحانی برای پرداخت سه بسته حمایتی به سه میلیون خانوار ایران، پرداخت حق قبوض تا پایان اردیبهشت ۹۹ از مهمترین اخبار حوزه دولت در اسفند ۹۸ است.

اسفند  سال قبل کشور شاهد جشن ملی متفاوت بود؛ یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشارکت موثر مردم برگزار شد؛ جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در همان ساعت‌های ابتدایی زمان رأی گیری ضمن تبریک جشن ملی انتخابات تاکید کرد که  مردم در اولین فرصت با مدارک لازم جهت رأی دهی در حوزه های اخذ رای حضور داشته باشند؛ همچنین ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره (۲۶)  خود اعلام کرد که به منظور تسهیل فرآیند اخذ رأی با موافقت شورای نگهبان اخذ اثر انگشت اختیاری است.

سرانجام عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پس از پایان اعلام نتایج انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران بیان کرد که میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات دوم اسفند، ۴۲.۵۷ درصد بوده است.

از مشارکت موثر مردم در انتخابات دوم اسفند تا دستور رئیس جمهور برای پرداخت سه بسته حمایتی به سه میلیون خانوار ایرانی

افتتاح قطعه یک آزادراه تهران - شمال صبح ۶ اسفند با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور  افتتاح شد، به گفته مسئولان اجرای این طرح، این مسیر آزادراهی جزو محورهای دارای استاندارد و ایمنی بالا است که نمونه آن در غرب آسیا وجود ندارد؛ وجود تونل‌های طویل با استاندارد بالا، جت‌فن‌های پیشرفته، تونل‌های دسترسی، پل‌های خاص و روکش بتنی از ویژگی‌های خاص منطقه یک آزادراه تهران - شمال است که همه به دست طراحان و شرکت‌های ایرانی اجرا شده است.

واکنش دولت به  تصمیم کارگروه اقدام مالی (FATF)  نیز از مهمترین رویدادهای اسفند  است و در تاریخ ۷ اسفند سال قبل دولت در بیانیه ای موضع خود را  درباره تصمیم کارگروه اقدام مالی (FATF) در مورد کشورمان، صادر کرد.

اسفند سال قبل اگرچه ما با یک ویروس منحوسی همچون «کرونا» مواجه شدیم؛ ویروسی که  تمام جهان را درگیر خود کرد. در این میان برخی چهره های دولتی  نیز دچار این ویروس شدند که یکی از آن چهره ها معصومه ابتکار معاون امور زنان رئیس جمهور بود.

از مشارکت موثر مردم در انتخابات دوم اسفند تا دستور رئیس جمهور برای پرداخت سه بسته حمایتی به سه میلیون خانوار ایرانی

در تاریخ ۸ اسفند نیز در پاسخ نامه وزیر بهداشت به رئیس جمهور،حجت الاسلام روحانی طی نامه ای از موافقت خود با مراکز آموزشی خبر داد. رئیس دفتر رئیس جمهور نیز  از دستور روحانی به وزارت اطلاعات برای پیگیری و معرفی متخلفان و محتکران به دستگاه قضائی گفت ، همچنین در تاریخ چهاردهم اسفند رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران توضیح داد که برای پرداخت حق انشعاب و قبوض آب و برق تا پایان اردیبهشت، نهایت مدارا با مشترکان انجام می‌دهیم.

انتصاب سرپرست جمعیت هلال احمر یکی از اخبار مهم دیگر حوزه دولت در آخرین ماه سال نود و هشت بود،سرانجام بعد از زمان روزه که علی اصغر پیوندی از ریاست این سازمان استعفا داد،حجت الاسلام طی حکمی  «کریم همتی» را به عنوان «سرپرست جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران» منصوب کرد.

از مشارکت موثر مردم در انتخابات دوم اسفند تا دستور رئیس جمهور برای پرداخت سه بسته حمایتی به سه میلیون خانوار ایرانی

مهمترین خبر دیگر اسفند مربوط به سهمیه بنزین نوروزی بود که علی ربیعی سخنگوی دولت با اشاره به چگونگی واریز سهمیه بنزین نوروزی  توضیح داد که دولت تلاش می‌کند سهمیه بنزین نوروزی برای فرصتی مناسبت‌تر و بعد از شکست کرونا به کارت‌های سوخت واریز و مورداستفاده قرار گیرد.

دستور رئیس جمهور برای پرداخت سه بسته حمایتی به سه میلیون خانوار ایرانی شاید یکی از مهمترین اخبار ماه پایانی سال  ۹۸ بود که با دستور رئیس جمهور سه بسته حمایتی در اختیار اقشار کم برخورداری که کسب و کار آنان در آستانه سال نو خسارت جدی دیده است، قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید:موافقت رئیس جمهور با تعطیلی مراکز آموزشی/ همه با هم هستیم و بی‌تردید کرونا را شکست خواهیم داد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار