استاندار قم مطرح کرد؛

لغو مراسم تحویل سال و جشن‌های نیمه شعبان در قم

استاندار قم گفت:امسال مراسم سال نو در حرم مطهر و سایر اماکن مذهبی و جشن های نیمه شعبان در قم برگزار نمی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سرمست،استاندار قم صبح امروز در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کرونا در استان قم، سیاست کلی استان را برای مقابله با کرونا جلوگیری از هرگونه تجمع عنوان کرد و گفت: امسال مراسم تحویل سال و نیمه شعبان هم برگزار نخواهد شد.

او همچنین از ممنوعیت ورود افراد مشکوک یا مبتلا به کرونا به قم در روز‌های آینده خبر داد و افزود: این ممنوعیت از طریق تشدید کنترل مبادی ورودی شهر انجام خواهد شد.

استاندار در خصوص احتمال موج جدید این بیماری درقم هشدار داد و با اشاره به کندشدن شیب صعودی این بیماری در روز‌های اخیر تصریح کرد: این امر نباید موجب غفلت مسئولان باشد.

او همه مردم را به شرکت در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا از طریق ثبت نام سامانه سلامت دعوت کرد و گفت: از این طریق میتوانیم افراد مبتلا یا مشکوک را شناسایی و از مبداء نسبت به درمان آن‌ها اقدام کنیم.

سرمست همچنین بر استفاده از دورکاری کارکنان با اولویت بانوان تاکید کرد و از مدیران خواست به منظور سلامت کارکنان سبک سازی ادارات را مورد توجه قرار دهند.

استاندار همچنین خودداری از برپایی مجالس ترحیم جان باختگان، خودداری از برپایی مراسم پنج شنبه آخرسال، جلوگیری از برپایی هرگونه غرفه فروش ایام نوروز و امثال آن را مورد توجه خاص قرار داد و گفت: شهرداری و نیروی انتظامی باید در این زمینه به ظایف خود برای جلوگیری از تجمعات عمل کنند.

استاندار با قدردانی از خدمات کادر بهداشت و درمان، خیرین، ارتش، سپاه، شهرداری و سایردستگاه‌ها بیان کرد: انتظار می رود همه دستگاه‌ها فراتر از مسئولیت‌های قانونی اقداماتی را برای مهار این بیماری به عمل آورند.

 سرمست اطلاع رسانی عمومی از طریق بلندگو‌های سیار برای رعایت بهداشت و درمان و جلوگیری از هرگونه تجمع در مناطق مختلف مانند بازار را مورد توجه قرار داد و گفت: مردم قم هنوز این بیماری را جدی نگرفته اند و باید از طرق مختلف به آن‌ها اعلام خطر شود.

او تصریح کرد: تاکنون به دنبال استفاده از قوه قهریه نبوده ایم و تنها از مردم خواهش کرده ایم که مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا ورودی بیمارستان‌ها کاهش یابد.

 سرمست افزود: در شرایط فعلی همه مردم باید با جدی گرفتن قرنطینه خانگی به دنبال قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باشند.

 ابرازه قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم هم در این جلسه گفت: تعداد افرادی بستری در ۵ بیمارستان قم ۹۱۱ نفر است ضمن آن که دیروز ۹۰ بیمار بهبودیافته از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

او با اشاره به مصوبه امروز ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کرونا برای مجوز واردات ماسک از خارج گفت: قرار است در روز‌های آتی بیش از هفت میلیون ماسک وارد استان قم شود که در این صورت نیاز مردم به طور کامل برطرف خواهد شد.

نماینده دستگاه قضایی نیز در این جلسه از آزادی ۱۲۰۰ زندانی در روز‌های اخیر خبر داد و گفت: این اقدام به منظور جلوگیری از شیوع ویروس در محیط زندان بوده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.