کریمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

باید به بحث خام فروشی رسیدگی شود

فعال سیاسی اصولگرا گفت: یکی از بزرگترین معضل‌های اقتصاد امروز کشور بحث خام فروشی است.

باید به بحث خام فروشی رسیدگی شوداحمد کریمی فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه راهکار‌های مجلس آینده برای بهتر شدن اوضاع معیشتی مردم چه می‌تواند باشد گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که مجلس باید به آن رسیدگی کند اوضاع معیشتی مردم است زیرا برخی از آن در شرایط سختی قرار دارند.

او افزود: اولین موضوعی که مجلس باید آن را بررسی کند مسئله اشتغال است. باید از مراکز تولیدی حمایت شود. اینکه صرفا به لفظ می‌گویند از این مراکز حمایت می‌کنند قابل قبول نیست و باید راهکار‌های عملی ارائه شود.

کریمی تاکید کرد: یکی از مواردی که می‌تواند در تورم تاثیر گذار باشد، دولتی بودن خودروهاست. دولت در رابطه با مسائل ارزی باید حساب شده قدم بردارد. مثلا زمانی که دولت ارز مرجع را ۱۳ هزار و ۴۰۰ گذاشت نباید این توقع را داشت که قیمت ارز کاهش یابد.

او خاطر نشان کرد: یکی از بزرگترین معضل‌های اقتصاد ما بحث خام فروشی است که حدود سی سالی با آن درگیر هستیم، اما تا کنون حل نشده است. مجلس هم باید به این موضوع توجه و قانونی را تهیه کند که قابل اجرا باشد. اگر این قوانین اجرا نشود، مسئله بعدی نظارت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کریمی ادامه داد: اگر دولت بوجه یکساله را می‌بندد، یک دوازدهم آن باید نظارت شود، که اگر کار‌ها طبق برنامه ریزی انجام نشد، بر مبنای همان یک دوازدهم برخورد کند. در خصوص بحث افزایش قمیت حامل‌های انرژی باید قسمتی از آن به بخش تولید داده می‌شد که عملا صورت نگرفت.

او در بخش دیگری از صحبت هایش اظهار کرد: معتقدم مکانیزم دادن یارانه اشتباه است، اگر به جای اینکار برای هر خانوار چهار نفره شغل ایجاد می‌کردیم شرایط بهتر می‌شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۲۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
کی باید رسیدگی کنه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۱۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
کسی حق نداره نپخته چیزی بفروشه
آخرین اخبار