مساعدت ۲۱ میلیارد ریالی خیران رامسری به اماکن مذهبی

خیران نیکوکار رامسری در راستای اجرای طرح مودت ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به پروه‌های عمرانی اماکن مذهبی این شهرستان کمک کردند.

حاجی‌پور حجت الاسلام محمدابراهیم حاجی‌پور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رامسر در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: در اجرای پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه و مساجد از محل طرح مودت تاکنون ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از خیران نیکوکار، خدماتی تبرئی اعم از استادکاری، کارگری، خرید مصالح ساختمانی و وسایل مورد نیاز دریافت شد.

او افزود: شهرستان رامسر دارای ۵۷ بقعه متبرکه و ۱۰۸ مسجد است که همراه مردم متدین و دوستدار اهل بیت و خاندان مطهرش با حضور پرشور خود در این اماکن مذهبی ارادت خود را به آن‌ها ابراز و عشق و علاقه وافر خود را نشان داده‌اند.

حاجی‌پور از هزینه ۷.۵ میلیارد ریالی در بخش عمرانی ساخت وساز و تعمیرات برای بقاع متبرکه خبر داد و گفت: ۵۰۰ میلیون ریال دربخش مدیریتی اعم از حقوق خدام، آب برق و گاز و ۲۷۰ میلیون ریال در بخش کار‌های فرهنگی و قرانی اعم از برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی و مسابقات قرآنی هزینه شد.

او معرفی ۸۳ نفر از خادمین مساجد به تامین اجتماعی شهرستان جهت تحت پوشش قراردادن بیمه تامین اجتماعی، سرکشی‌های مستمر به بقاع مساجد شهرستان جهت دیدار با هیأت امناء و رفع موانع و مشکلات، نصب دوربین‌های مداربسته برای بقاع متبرکه شهرستان و ایجاد سیستم مانیتورینگ، برگزاری ویژه برنامه بصیرت عاشواریی و تهیه ۱۰ هزار بطری آب معدنی، چای و قند جهت موکب اربعین حسینی اداره کل اوقاف استان مازندران واقع در شهر سامرای عراق پذیرایی از زائرین کربلا را از دیگر اقدامات فرهنگی در سال جاری عنوان کرد.

حاجی‌پور افزود: امسال از محل درآمد موقوفات ۱۰۵ میلیون ریال در راستای اجرای نیات واقفین خیر اندیش در زمینه‌های توسعه و ترویج قرآن کریم، کمک به مستندان، تعزیه داری و روضه خوانی، حوزه علمیه و عمرانی مساجد هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رامسر گفت: در راستای حفظ و نگهداری از املاک وقفی تاکنون برای ۱۳۰ موقوفه و بقعه سند مالکیت صادر شده که از این تعداد ۲۳ فقره در امسال صادر شد.

او از تنظیم ۵۴ فقره قرارداد اجاره با مستاجرین موقوفات از قبیل کشاورزی، باغی، تجاری و مسکونی خبر داد و افزود: بزرگترین پروژه احداث بنای مجتمع فرهنگی و خدماتی آستان مقدس آقاپلاسید و آقابسمل ساداتشهر است که با زیر بنای ۳ هزار و ۸۲۰ متر در حال احداث است.

حاجی‌پور با اشاره به اینکه در امسال  از درآمد بقاع متبرکه حدود ۹.۴ میلیارد ریال در بخش‌های مدیریتی، فرهنگی، قرانی و عمرانی هزینه شده افزود: هم اکنون اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان ۶ پروژه عمرانی در حوزه بقاع متبرکه و موقوفات شهرستان را در دست اقدام دارد که این پروژه‌ها از پیشرفت ۲۰ تا ۹۰ درصد برخوردار هستند.
پ
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.