ترکمنستان به خاطر کرونا قید میزبانی مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا را می‌زند

مسئولان فدراسیون فوتبال ترکمنستان قصد دارند به خاطر شیوع ویروس کرونا قید میزبانی رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا را بزنند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، زمانی که مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا به دلیل شیوع ویروس کرونا از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به تعویق افتاد، قرار شد شد جلسه‌ای بین اعضای این کنفدراسیون صورت گیرد تا درباره زمان برگزاری بازی‌ها تصمیم گیری شود. از قرار معلوم در این جلسه قرار بود مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال، به عنوان رئیس کمیته فوتسال آسیا در این جلسه حضور پیدا کند تا درباره زمان برگزاری مسابقات جام ملت‌ها تصمیم گیری شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا در سر تا سر نقاط جهان، این جلسه لغو شد و در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت که زمان مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا را تغییر دهد و به جای آن بازی‌های جام ملت‌ها را برگزار کنند. به همین دلیل قرار است مسابقات جام ملت‌های آسیا از ۱۵ تا ۲۶ مرداد ماه برگزار شود و همچنین رقابت‌های فوتسال جام باشگاه‌های آسیا هم قرار است اواسط آذر ماه انجام شود.

ترکمنستان به خاطر کرونا قید میزبانی مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا را می‌زند


بیشتر بخوانید: احتمال برگزاری فینال لیگ برتر فوتسال در خردادماه


از نکات عجیب برگزاری مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا می‌توان به مشخص نبودن میزبان این رقابت‌ها اشاره کرد. این بازی‌ها ابتدا قرار بود به میزبانی ترکمنستان برگزار شود، اما با شیوع ویروس کرونا گویا ترکمنستانی‌ها از میزبانی انصراف داده‌اند و هنوز تکلیف این کشور برای میزبانی بازی‌های جام ملت‌های آسیا مشخص نیست؛ به همین دلیل کنفدراسیون فوتبال آسیا به ترکمنستانی‌ها پیام داده که هر چه زودتر تکلیف خودشان را روشن کنند و اگر قرار است از میزبانی انصراف دهند، AFC باید به دنبال کشور دیگری بگردد.

اگر قرار باشد کشور ترکمنستان از میزبانی مسابقات جام ملت‌های آسیا انصراف دهد، کشور‌های دیگری وجود دارند که از همین حالا خود را آماده میزبانی از این بازی‌ها در کشورشان کرده‌اند. از جمله این کشور‌ها می‌توان به ایران، تایلند، امارات و حتی کویت اشاره کرد که هر کدام از این کشور‌ها در صورت انصراف ترکمنستان از بازی‌های جام ملت‌ها، آمادگی آن را دارند تا در مسابقات جام ملت‌های آسیا به عنوان میزبان به میدان بروند. اگر قرار باشد میزبانی مسابقات جام ملت‌ها از ترکمنستان گرفته شود، ایران و تایلند از شانس‌های زیادی برای گرفتن میزبانی این رقابت‌ها برخودار هستند. زیرا این ۲ کشور از نظر امکانات نسبت به سایر دیگر کشور‌ها از سطح بسیار بالایی برخوردار هستند.

حدود ۲ ماه پیش بود که کشور تایلند میزبان بازی‌های ۶ جانبه بود که تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال کشورمان هم در این تورنمنت حضور داشت و بیشتر کشور‌های شرکت کننده در این مسابقه از میزبانی خوب تایلندی‌ها ابراز رضایت کردند و از همان موقع زمزمه‌هایی به گوش رسید که شاید کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم بگیرد در صورت انصراف ترکمنستان، مسابقات جام ملت‌ها را در تایلند برگزار کند.


بیشتر بخوانید: حسن‌زاده: تیم ملی فوتسال می‌تواند در فینال جام جهانی بازی کند


همچنین کشور ما هم از شانس زیادی برای میزبانی جام ملت‌ها برخودار است، اواخر خرداد ماه سال ۹۸ کشور ما میزبان مسابقات فوتسال قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا بود. این رقابت‌ها به میزبانی تبریز و در سالن شهید پورشریفی این شهر برگزار شد. جالب است بدانید بعد از پایان آن رقابت‌ها، تیم‌های آسیایی و به خصوص مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا از میزبانی ایران رضایت کاملی داشتند و همین موضوع ما را امیدوار می‌کند که بتوانیم به عنوان میزبان در مسابقات جام ملت‌های آسیا به میدان برویم. در هر صورت باید منتظر ماند و دید درنهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا کدام کشور را به عنوان میزبان رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا انتخاب می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار