تخصص و تجربه دانشگاهیان در حل بحران کرونا ضروری است

عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه استفاده از تخصص و تجربه دانشگاهیان در حل بحران کرونا را ضروری است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،علی‌اکبر زینتی‌زاده عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه استفاده از تخصص و تجربه دانشگاهیان در حل بحران کرونا را ضروری دانست و گفت : با همکاری دانشگاه رازی و علوم پزشکی کرمانشاه روزانه ۱۰ هزار بطری ۲۰۰ میلی‌لیتری محلول ضدعفونی‌کننده دست تولید می‌شود.

او گفت : اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ها در مواقع بحرانی باید با مطالعات علمی و استفاده از فناوری های روز دنیا، زمان حل بحران را کوتاه‌تر کنند.

او افزود: با اعلام شیوع ویروس کرونا در کشور، به جهت ایفای نقش در حل این بحران بهداشتی، پروژه «مطالعات و تحقیقات آزمایشگاهی تهیه محلول ضدعفونی دست» با همت گروه پژوهشی مرکز تحقیقات محیط زیست دانشگاه رازی و همکاران شرکت دانش بنیان داناب غرب عملیاتی شد.

عضو هیات مدیره شرکت دانش‌بنیان داناب غرب با اشاره به نهایی شدن فرمولاسیون محلول ضدعفونی‌کننده دست بر پایه الکل (اتانول و ایزوپروپیل الکل) با خاصیت ویروس کشی گفت: در این محلول با نسبت مشخصی از ترکیبات سیتریک اسید و اوره قدرت محلول الکلی در گندزدایی تقویت و مدت زمان گندزدایی کاهش می یابد.

زینتی‌زاده افزود: افزودن ترکیبات اوره و گلیسیرین موجب تقویت پوست و جلوگیری از خشکی پوست می گردد که نسبت به نمونه های موجود در بازار منحصر به فرد می باشد.

استاد دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: مجوز تولید فرمولاسیون پیشنهادی توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با نام «رازاستریل» برای شرکت دانش بنیان داناب غرب صادر شده است.

این عضو هیات علمی دانشکده شیمی دانشگاه رازی با اشاره به حمایت معاونت محترم پژوهش و فناوری و مدیریت و همکاران آزمایشگاه مرکزی در تامین فضای مناسب و تسهیل و تسریع تدارکات لازم جهت استقرار تجهیزات تولید، گفت: با تامین اعتبار مالی لازم از طرف همکاران مرکز تحقیقات محیط زیست و شرکت دانش بنیان داناب، تاسیسات لازم برای تولید با ظرفیت ۱۰ هزار بطری ۲۰۰ میلی لیتری در روز در محل آزمایشگاه مرکزی فراهم شده است.

او گفت: توزیع محصولات تحت نظارت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و از طریق شرکت های پخش دارو در حال انجام است.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار