وزیر آموزش و پرورش:

فوت یک دانش آموز بر اثر کرونا/ اختصاص اینترنت رایگان برای دانش آموزان و معلمان

حاجی میرزایی گفت: یک دانش آموز با نیازهای ویژه بر اثر کرونا و بیماری‌های زمینه‌ای که داشت فوت کرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه فضای آموزش مجازی ایجاد شده است، اظهار کرد: با همه شرکت‌هایی که آماده ارائه خدمات هستند رایزنی شده است البته ۸۵ درصد مدارس با ما در ارتباط هستند همچنین ۷۳ درصد از طریق آموزش مجازی جریان آموزشی داشتند.

او ادامه داد: در آموزش و پرورش نمی توانیم حرف گزاف بزنیم چون در معرض دید دانش آموزان و خانواده‌های آنها هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از آموزش های تلویزیونی استقبال شده است، بیان کرد: در مواردی درس ریاضی بیش از ۱۰۰ هزار بار دانلود شده است همچنین تمام استان ها را در ارتباط روزانه با مناطق و مدارس مورد توجه قرار دادیم.

حاجی میرزائی با اشاره به اینکه هیچ موردی جایگزین آموزش چهره به چهره نمی شود، گفت: از طریق بستر مجازی سعی داریم به جریان آموزش کمک کنیم، همان طور که خانم معلمی با ۴۷ سال سابقه کار در جستجوی راهی برای رساندن پیام و تدریس خود به دانش آموزان بود.

او با اشاره به اینکه هرچه ارتباط خانواده و مدرسه بیشتر باشد، موفق تر خواهیم بود گفت: آموزش های آنلاین در این شرایط به عنوان ابزاری برای جبران زمان های از دست رفته و همچنین عاملی برای عدالت آموزشی است.

چگونگی آموزش برای دانش آموزان عشایری

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آموزش برای دانش آموزان عشایر و مناطق محروم بیان کرد: از طریق ۳ هزار راهبر آموزشی فرآیند تعلیم و تربیت را مورد توجه قرار دادیم.

او درباره بازگشایی مدارس با اشاره به اینکه چندین سناریو برای این موضوع داریم، گفت: با فرض بازگشایی مدارس از ۱۶ فروردین با توحه به اینکه یک ماه فرصت آموزشی در اسفند را از دست دادیم و با اختیاراتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد و امروز به ما اجازه داد تقویم آموزشی متغیر شود و چون نمی خواهیم زمان تحصیلی سال بعد آسیب ببیند، حدود یک ماه به سال تحصیلی اضافه می‌شود و از ظرفیت پنج شنبه و جمعه استفاده می‌شود.

کنکور ۲۰ روز بعد از برگزاری امتحانات نهایی برگزار می‌شود

او ادامه داد: در غیر این صورت که بازگشایی بعد از ۱۶ فروردین باشد تا ۶ هفته آموزش در نظر می گیریم البته تا ۷۰ درصد آموزش ها داده شده است اما برای ۳۰ درصد باقیمانده با اختیارات شورای آموزش و پرورش استان‌ها تغییراتی در افزایش ساعات روزانه یا روزهای هفته داریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: کنکور هم قطعا ۲۰ روز بعد از برگزاری امتحانات نهایی خواهد بود، در نتیجه زمان کنکور تابعی از زمان برگزاری امتحانات نهایی است. همچنین به خانواده‌ها اطمینان می دهم نیاز به معلم و کلاس خصوصی نیست و تلاش خود را داریم تا دانش آموزان آسیب نبینند.

رایزنی با پیام‌رسان های داخلی برای ایجاد شبکه  تعاملی 

حاجی میرزائی درباره اختصاص شبکه رایگان اینترنت کفت: در شبکه‌ای که در نظر گرفتیم اینترنت رایگان در اختیار معلمان و دانش آموزان از طریق پیام‌رسان‌ها و شبکه ملی اطلاعات قرار خواهد گرفت و بخشی از این شبکه جزء اطلاعات حاکمیتی است که در اختیار وزارتخانه است و از آنها مراقبت می‌کنیم. همچنین گفت‌وگوها و رایزنی‌هایی با پیام‌رسان‌های داخلی داشتیم و عملیات تعاملی آغاز خواهد شد.

حاجی میرزائی درباره دریافت بازخوردها و ارزیابی کار، گفت: با راه‌اندازی شبکه مجازی امکان بازخوردگیری و اعتقاد داریم این حادثه با همه تلخی‌ها اتفاقی بزرگ در آموزش الکترونیک در نظام تعلیم و تربیت داشته است.

او درباره آمادگی مدارس بعد از نیمه فروردین، بیان کرد: با توجه به اینکه بزرگترین شبکه فراگیر را داریم، از همان روزهای اول دستورالعمل‌های بهداشتی را با وزارت بهداشت برای سطوح مختلف دست‌اندرکاران آموزش و پرورش داشتیم؛ از نظر تجهیزات هم سرانه بهداشتی دریافت کردیم و اگر بنا بر حضور دانش آموزان باشد آمادگی لازم و کامل را داریم.

کمبود ۱۰ هزار مربی بهداشت در مدارس

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود مربی بهداشت در مدارس تصریح کرد: زمانی دانش آموزان اجازه ورود به مدرسه دارند که خطر جدی آنها را تهدید نکند و به ازای هر ۷۵۰ دانش آموز یک مراقب سلامت داریم و در شرایط فعلی ۱۰ هزار مربی بهداشت کم است. البته ایده سفیران سلامت را از سال‌ها پیش در آموزش و پرورش داشتیم و ۱/۵ میلیون نفر مشمول آن هستند.

او درباره بهبود بهداشت روان دانش‌آموزان گفت: هفته‌های مشاوره در شرایط کنونی هم فعال هستند، قطعاً مربیان پرورشی هم تدابیری برای دانش آموزان دارند، علاوه بر آن در آموزش‌های تلویزیونی حوزه تربیت بدنی و مشاوره برنامه خواهند داشت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شهریه مدارس غیردولتی گفت: در آیین نامه مصوب هیئت وزیران شرایط اخذ شهریه و عوامل موثر بر آن وجود دارد که چگونه باید این مبلغ هزینه شود. همچنین درباره سرویس مدارس هم کارگروه در شهرداری‌ها وجود دارد و بنا بر شرایط مناطق تصمیم‌گیری می‌شود.

پخش برنامه های تلویزیونی برای تحرک دانش آموزان از اول فروردین

حاجی میرزائی از تدارک برنامه‌هایی در صبح و بعدازظهر برای تحرک دانش آموزان از اول فروردین خبر داد و اظهار کرد: مشکلی بابت افزایش ساعات آموزش تلویزیونی با صداوسیما نداریم، البته هرچند که در هر شرایطی محدودیت هایی داریم.

وزیر آموزش و پرورش درباره سازوکار آموزش و پرورش برای مراقبت‌ فرهنگیان در برابر کرونا گفت: در حال رصد شرایط فرهنگیان هستیم البته فرهنگیانی که با این بیماری درگیر هستند در قرنطینه به سر می برند و پیگیری وضعیت آنها دشوار است. همچنین ۱۲۰ مرکز درمانی داریم و به وزارت بهداشت اعلام آمادگی کردیم که در صورت لزوم در اختیار قرار گیرد. علاوه بر آن برخی اردوگاه‌ها و سالن های ورزشی را برای دوران نقاهت بیماری داریم که امکان خدمات رسانی دارند.

راه اندازی شبکه آموزش مجازی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه

او با بیان اینکه یک دانش آموز با نیازهای ویژه بر اثر کرونا و بیماری‌های زمینه‌ای که داشت فوت کرد، اظهار کرد: شبکه‌ای برای آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه راه‌اندازی شد و تعلیم و تربیت برای آنها هم جریان دارد.

پیگیری خدمات‌رسانی بیمه تکمیلی فرهنگیان

وزیر آموزس و پرورش درباره وضعیت بیمه تکمیلی فرهنگیان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه با بیمه آتیه سازان تعداد مراکز درمانی، نوع و سرعت پرداخت هزینه‌ها را افزایش دادیم و اگر خلاف این باشد پیگیری می‌کنیم و عکس‌العمل نشان می‌دهیم.

او تاکید کرد: در شرایط فعلی فرهنگیان بار دیگر نشان دادند در صحنه‌های سخت کنار مردم هستند و معلمانی که از روی تخت بیمارستان، از طریق آموزش روی یخچال و مواردی از این قبیل به دنبال تدریس دانش آموزان هستتد، گواه این ادعاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
این اینترنت رایگان برای دانش آموزان رو چجوری باید بگیریم ؟ مگه خود آموزش و پرورش لیست دانش آموز زان رو نداره خوب این نت رو به خونوادهشون بده صدتا آدرس و امیل گذاشتید هیج کدوم نتیجه نداره
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۳۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
خدابیامرزتش
Iran (Islamic Republic of)
hossein navid
۱۸:۲۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
اولاً اینترنت کجاست؟ بعدچرا فقط اینترنت به معلم ها داده می شود مگه انها به ما اینترنت می دهند؟ چرا به دانش اموزان اینترنت نمی دهند؟ یک نفر جواب مرا بده
United States of America
ناشناس
۰۶:۱۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
پس اینترنت رایگانی که گفتین کو ؟؟ تو این اوضاع بیکاری از کجا پول بیاریم نت بخریم هان ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
یک ماه تعطیل کردین دیگه!!!! اون هم از مدرسه تلویزیونی تون که بزاریم حدود دو هفته رو جبران کرد.
می مونه دو هفته یعنی ۱۰روز که چهار روزش ۵شنبه و جمعه هست.
حالا شما عوض اینکه دو هفته واسه مدارس بزاری میای یک ماه میزاری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اونم با پنجشنبه و جمعه و افزایش ساعت؟؟؟؟؟؟؟؟کور خوندین
من مدرسه نمیرم مگه دست جونم موندم که کرونا بگیرم و ناکام بمیرم!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۲۱:۰۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
سلام چرا وقتی افزایش فصل دهم را برای معلمان درست اجرا نکردید فورا اعلام کردید انجام شد؟!!چراااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
اقا کجا داده شده است
چرا فکری به حال مدارس روستایی نمیشه