پمپئو: چین اتهام‌زنی به واشنگتن در رابطه کرونا را متوقف کند

وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی با مقامات چینی، از چین به دلیل اتهام زنی به آمریکا درباره انتشار ویروس کرونا شدیدا انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس‌۲۴، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه به چین هشدار داد که دامن زدن به نظریه دخالت آمریکا در ایجاد ویروس کرونا را متوقف کند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که مایک پمپئو طی تماسی تلفنی با یانگ جیچی یکی از مقامات ارشد سیاست خارجی چین، اعتراض شدید آمریکا نسبت به اظهارت چین در مقصر شناختن آمریکا در نشر ویروس کرونا را بیان کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «پمپئو تأکید کرده که اکنون زمان مناسبی برای شایعه پراکنی و نشر اطلاعات نادرست نیست،  بلکه زمانی برای همه کشور‌هاست تا با اتحاد خود مانع از شیوع بیشتر ویروس کرونا شوند».

این اظهارات پمپئو در حالی است که این کشور مانع از ورود تسهیلات بین‌المللی به ایران در راستای مبارزه با ویروس کرونا می‌شود. ونزوئلا هم از تحریم‌های ظالمانه آمریکا طی روزهای شیوع ویروس کرونا شدیدا انتقاد کرده بود.

 ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین طی توییت‌های هفته گذشته به زبان انگلیسی، اظهار کرد که به احتمال زیاد منشاء ویروس کرونا شهری در آمریکا بوده است. او همچنین ادعای شیوع این ویروس از شهر ووهان را رد کرد. وی این را هم گفته بود که: «ممکن است ارتش آمریکا عامل شیوع کرونا در ووهان چین باشد. شفاف باشید! اطلاعات خود را اعلام کنید!»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۳ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
پمپععععوی قاتل به هرکی دلش می خواد اتهام میزنه حالا ناراحت شده یکی دیگه به دولت جنایتکارامریکا اتهام زده...پمپععععوی قاتل اینو بفهم ٫ چیزی که عوض داره گله نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
باید کشورهای مرتبط با تشکیل جلسه سریع مانع فعالیت آزمایشگاهای میکروبی آمریکا در منطقه بشن
و اگر جمع نکردن با موشک ساقطشون کنند همین تمام ۰۰۰
آخرین اخبار