بیش از ۳۰۸ هزار مسافر در ورودی شهر‌های استان کرمانشاه غربالگری شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: تاکنون غربالگری بیش از ۳۰۸ هزار مسافر در ورودی شهر‌های استان با هدف شناسایی موارد مشکوک به ویروس کرونا انجام شده است.

کرونا به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  فرزین معتمدی گفت: هرساله در ایام نوروز جمعیت هلال احمر استان خدمات مختلفی را به میهمان نوروزی ارائه می‌داد که امسال با شیوع ویروس کرونا این خدمات به نوعی با غربالگری مسافران تغییر کاربری داشت.

او  به فعالیت ۳۱ پایگاه هلال احمر در سطح استان اشاره کرد و گفت: پنج پایگاه از این تعداد در ورودی شهر کرمانشاه و ۲۶ پایگاه دیگر در ورودی‌های دیگر شهرستان‌های استان در حال خدمات‌رسانی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به غربالگری مسافران در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی، راه‌آهن و ترمینال شهید کاویانی، افزود: یک‌هزار و ۲۰۰ نیرو به صورت شیفتی و شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.

معتمدی تعداد غربالگر‌های انجام شده از مسافران در ورودی شهر‌های استان تا روز گذشته (۲۶ اسفندماه) بیش از ۳۰۸ هزار نفر عنوان کرد و گفت: ۵۸ مسافر ورودی از این تعداد تب داشتند که توصیه شد به شهرستان‌های خود برگردند که در غیر این صورت به مراکز درمانی استان ارجاع داده می‌شوند.

معتمدی به توزیع ۴۰۰ هزار ماسک از سوی جمعیت هلال احمر استان اشاره و بیان کرد: به محض شروع اپیدمی بیماری کرونا در چین با پیش‌بینی‌های لازم اقدام به دپو ماسک کردیم به گونه‌ای که ادارات دانشگاه علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی، مطب‌ها درمانگاه، تمامی ادارات اعم از دولتی و غیردولتی، بانک‌ها، موسسات آموزش عالی، ارگان‌های مراکز انتظامی، سپاه و بسیج مجهز به ماسک‌های فیلتردار و ساده هلال احمر استان شدند.


انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.