یزدان پناه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وعده خروج کامل نیرو‌های آمریکا از منطقه، فریب است

کارشناس سیاست خارجی گفت: بحث خروج نیروهای آمریکایی از خلیج فارس تنها برای فریب ملت ها‌ی منطقه مطرح می شود.

وعده خروج کامل نیرو‌های آمریکا از منطقه وعده تاکتیک فریب استکیومرث یزدان‌پناه استاد جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران و کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره احتمال خروج آمریکا از منطقه اظهار کرد: وعده خروج کامل نیرو‌های آمریکا از منطقه تاکتیک فریب است. 

او ادامه داد:  خروج آمریکا  از منطقه یک دروغ است تا بواسطه آن پول بیشتری را در قبال فروش اسلحه به کشور‌های منطقه به جیب بزنند.

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: اما دلیل ایجاد این حجم از پایگاه‌های نظامی واشنگتن در منطقه چیست و چه توجیهی برای حضور نظامی نیروهای آنها در کشور‌هایی مانند امارات٬ بحرین و کویت وجود دارد؟  در نهایت می توان به این نتیجه رسید که  تمام این اقدامات واشنگتن ناشی از سیاست‌های فریب کارانه  و اعمال زور آنها بر کشورهای منطقه است.

او افزود: شاید ترامپ وعده‌هایی مبنی بر کاهش نیرو‌های خود در برخی کشور‌های منطقه داشته باشد٬ اما تا زمانی که خلیج فارس نفت دارد، آمریکا از منطقه خارج نخواهد. مسلما تازمانی که به خلیج فارس برای رقابت با قدرت‌های دیگر نیاز دارند حضور آنها در خاورمیانه قطعی خواهد بود.

یزدان پناه در پایان اظهار کرد: نباید کشور‌های منطقه اظهارات تکراری مقامات کاخ سفید را باور کنند. زیرا ترامپ در صورت کاهش نیرو‌های خود٬ منطقه را به طور کامل ترک نخواهد کرد و درجهت منافعی که دارد پایگاه ها‌ی خود در کشور‌هایی مانند عراق و افغانستان را حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
بزک بخواب بهار میاد کم بزه وخیار میاد
آخرین اخبار