معاون وزیر راه و شهرسازی:

ساخت ۸۱ پروژه خدماتی به ارزش ۳۳۵ میلیارد تومان در سال ۹۸

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید گفت: تعداد ۸۱ پروژه خدماتی در شهر‌های جدید طی سال ۱۳۹۸ احداث شده است.

حبیب اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه تعداد ۸۱ پروژه خدماتی به ارزش ۳۳۵ میلیارد تومان در شهر‌های جدید طی سال ۱۳۹۸ احداث شده است، گفت: از ۸۱ پروژه ساخته شده تاکنون ۵۲ مورد افتتاح و ۲۹ مورد دیگر آماده بهره‌برداری است که مراسم افتتاح آن‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط ویژه کشور بر لزوم عدم تجمع غیرضروری به زمانی مناسب موکول خواهد شد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی ۲۹ پروژه باقی مانده شامل ۴ مدرسه، ۴ فضای ورزشی، ۱۱ پارک، ۴ مسجد، ۲ فضای فرهنگی و ۴ مورد تجهیزات شهری هستند که در ۱۲ شهر جدید ایوانکی، گلبهار، پرند، عالیشهر، بینالود، شیرین شهر، سهند، مجلسی، صدرا، بهارستان و امیرکبیر واقع شده‌اند.


بیشتر بخوانید: ثبت‌نام مرحله دوم مسکن ملی زیر ذره‌بین 


این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به افتتاح ۱۰ هزار و ۷۹ واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس همزمان با دهه مبارک فجر با حضور وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در حال حاضر به غیر از شهر جدید پردیس حدود ۹ هزار واحد مسکن مهر در سایر شهر‌ها آماده بهره‌برداری و تحویل به متقاضیان است که برگزاری مراسم افتتاح آن‌ها نیز با توجه به شرایط مذکور به زمانی دیگر محول خواهد شد.

طاهرخانی همچنین تأکید کرد که با وجود شرایط فعلی، امور خدمات رسانی در شهر‌های جدید اعم از انتخاب واحد، چاپ و تحویل قرارداد، واگذاری عرصه، فرآیند نقل و انتقال، صدور کارت، تحویل قرارداد، درخواست مراجعه حضوری به کارگزاری، نوبت‌دهی اینترنتی برای ملاقات با مدیرعامل شرکت و گزارش پیشرفت فیزیکی پروژه به هیج وجه متوقف نشده و از طریق سامانه‌های اینترنتی در حال انجام است. متقاضیان و شهروندان محترم شهر‌های جدید می‌توانند از این طریق به امور جاری و ضروری خود رسیدگی نمایند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید نیز با ارسال بخشنامه‌ای به شهر‌ها نسبت به رعایت نکاتی از جمله ضدعفونی کردن ساختمان ها، آسانسور‌ها و اتاق‌های کارکنان و کارگزاری‌ها به صورت روزانه، تهیه پک بهداشتی شامل ماسک و مایع ضدعفونی برای تمامی پرسنل و در صورت امکان برای شهروندان و ساکنان مسکن مهر، تکلیف به تمامی پیمانکاران بر رعایت موازین بهداشتی و توزیع پک‌های بهداشتی بین کارگران ساختمانی و نگهبانان، تب سنجی در ورودی‌های ساختمان و جلوگیری از ورود افراد مشکوک، تداوم و تکمیل چرخه غیرحضوری کردن ارائه خدمات تلفنی و اینترنتی به خصوص در حوزه‌های مسکن مهر و جلوگیری از ایجاد هرگونه صف و تجمع به خصوص در کارگزاری‌ها، تأکید بر مراقبت‌های بهداشت فردی با آموزش از طریق سامانه‌ها و تهیه تراکت در سطح شهر و ... تأکید کرده و مسئولان مربوطه را موظف به اجرای آن دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار