هشدار کارشناسان درباره احتمال ابتلای ۱۰ میلیون نفر به کرونا در آلمان

آژانس مقابله و کنترل بیماری‌های آلمان هشدار داد چنانچه اقدامات دقیق برای جلوگیری از شیوع کووید ۱۹ صورت نگیرد، در مدت سه ماه ۱۰ میلیون نفر از مردم این کشور به این ویروس مبتلا خواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، آژانس مقابله و کنترل بیماری‌های آلمان امروز در خصوص احتمال شیوع گسترده ویروس کرونا در سه ماه آینده در این کشور هشدار داد و اعلام کرد چنانچه اقدامات سختگیرانه‌ای در جهت جلوگیری از شیوع این ویروس صورت نگیرد تا سه ماه آینده احتمالا ۱۰ میلیون نفر به این بیماری مبتلا خواهند شد.

لوتر ویلر، رئیس موسسه رابرت کوش، در یک کنفرانس خبری در برلین گفت اقدامات اخیر دولت برای محدود کردن تماس‌های اجتماعی در اماکن عمومی، بستن کلیه فروشگاه‌های غیرضروری، کافی‌شاپ‌ها و سالن‌های ورزشی برای جلوگیری از شیوع کرونا بسیار مهم بود. او در ادامه اضافه کرد: «اگر در هفته‌های آینده نتوانیم ارتباطات اجتماعی را به طور موثری محدود کنیم، ممکن است در ۲ تا ۳ ماه آینده ۱۰ میلیون مورد ابتلا به کرونا در آلمان داشته باشیم.»

ویلر تاکید کرد در صورت بروز چنین فاجعه‌ای سیستم مراقبت بهداشتی کشور نابود خواهد شد. او در ادامه از مردم آلمان خواست اقدامات بهداشتی اولیه را رعایت کنند، از اجتماعات بپرهیزند، فاصله دست‌کم ۱.۵ متری را از دیگران حفظ کنند و در خانه بمانند.

آلمان سومین کشور پس از ایتالیا و اسپانیا در اروپاست که به شدت به ویروس کرونا آلوده شده است. تا امروز صبح تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در این کشور به ۹۸۷۷ نفر رسید و آمار قربانیان این ویروس نیز ۲۶ نفر اعلام شده است.

کووید ۱۹ تا به امروز بیش از ۱۹۸ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا ساخته و نزدیک به هشت هزار نفر را به کام مرگ کشانده است. کارشناسان بهداشت تنها راه مقابله با این ویروس را شکستن زنجیره انتقال آن با رعایت اصول بهداشتی از جمله شستن دست‌ها و حفظ فاصله حداقل یک متری از دیگران می‌دانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار