ویروس کرونا؛ هنگام سوار شدن چند نفر در خودرو چگونه باید از خود مراقبت کرد؟

با توجه به محدودیت فضای موجود در وسایل حمل و نقل، امکان رعایت فاصله یک متری وجود ندارد و باید به برخی نکات توجه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رانندگان و سرنشینان خودرو‌های حمل و نقل عمومی باید به این نکته توجه داشته باشند که پنجره‌ها را تا حد امکان جهت تهویه هوا باز بگذارند و اگر شخصی مشکوک به بیماری باشد، فضای داخل خودرو باید بعد از پیاده شدن آن شخص کاملا ضدعفونی شود.

اما اگر بخواهیم با جزئیات بیشتر به این مسئله بپردازیم؛ هنگام استفاده از خودرو‌های حمل و نقل عمومی برای پیشگیری از کرونا لازم است ضمن رعایت نکات بهداشت فردی توصیه‌های زیر را جدی بگیریم:
۱. پیش از سوار شدن و پس از پیاده شدن از خودرو دست‌هایمان را با آب و صابون یا ژل ضدعفونی کننده حاوی الکل تمیز کنیم تا خطر ابتلا و گسترش ویروس را کاهش دهیم. همچنین از تماس دست آلوده با چشم‌ها، بینی و دهان خود به طور جدی اجتناب کنیم.

۲. هنگام سرفه یا عطسه جلوی دهان و بینی خود را با دستمال یا آرنج بگیریم. دستمال استفاده شده را هر چه سریعتر در سطل زباله در دار بیندازیم.

۳. دست دادن و روبوسی ممنوع حتی برای شما دوست عزیز!

۴. از تماس نزدیک با کسانی که علایم سرماخوردگی یا آنفلونزا دارند بپرهیزیم. همچنین از تردد‌های غیر ضروری در اماکن شلوغ هم تا حد ممکن خودداری کنیم.

۵. توصیه می‌شود تا حد ممکن از پرداخت‌های آنلاین استفاده کنیم. اسکناس‌ها همیشه منشا آلودگی‌های باکتریایی بوده‌اند در این شرایط بهتر است تا جاییکه می‌توانیم از پرداخت آنلاین استفاده کنیم. همچنین در صورت لزوم هنگام استفاده از دستگاه‌های خودپرداز باید موارد احتیاطی مانند شستشوی دست با آب و صابون و ضدعفونی کردن آن را پس از کار با دستگاه رعایت کنیم.

در خصوص مسافرت‌ها به خصوص در ایام عید توصیه تمام کارشناسان و متخصصان به شما اینست که تا حد ممکن برنامه‌های سفر خودتان را به تعویق بیندازید.
اما اگر به هردلیلی قصد مسافرت داشتید و برای سفر آماده می‌شوید، خوب است که توصیه‌های زیر را برای جلوگیری از بروز کرونا و پیشگیری از این بیماری به کار ببندید:

اولین و مهم‌ترین توصیه بهداشتی این است که دستانتان را مرتب با آب و صابون بشویید و ضدعفونی کنید. اگر به مواد شوینده دسترسی ندارید یا از بهداشتی مواد شوینده بین جاده‌ای اطمینان ندارید، حتما با ژل ضدعفونی کننده و یا الکل، دستتان را ضدعفونی کنید. پد الکلی، ژل ضدعفونی کننده و دستمال مرطوب از مهمترین نکات در سفر است. یادتان نرود که حتما با خودتان به همراه داشته باشید.

توصیه مهم دیگر اینست که همراه خودتان موادغذایی خشک و غذای خانگی به همراه داشته باشید تا مجبور نشوید که برای غذاخوردن در رستوران‌های بین راهی توقف کنید.
اگر مجبور شدید که به هر دلیلی از رستوران‌های بین راهی غذا تهیه کنید، حتما از سلامت و پاکیزگی رستوران مطمئن شوید.

سعی کنید در مکان‌های عمومی و شلوغ تردد نکنید. فاصله خودتان را با دیگران حفظ کنید و اگر دیدید کسی به علایم سرماخوردگی یا کرونا مبتلا بود، حتما حداقل یک متر از او فاصه بگیرید.

به اشیایی که در مکان‌های عمومی وجود دارند دست نزنید.
میله اتوبوس، صندلی وسایل نقلیه عمومی، در و دیوار و هرچیزی که احتمال می‌دهید پتانسیل آلودگی داشته باشد جزو این لیست به حساب می‌آید.

حتی اشیا و وسایل خودروی شخصی‌تان را هم روزی چندبار ضدعفونی و استریل کنید. سعی کنید دستکش یک‌بار مصرف همراهتان باشد تا در مواقع لازم از آن استفاده کنید.

فرآورده‌های گوشتی و تخم‌مرغ را خوب و کامل بپزید. سعی کنید مواد غذایی مورد نیازتان را از فروشگاه‌های معتبر و مورد اطمینان تهیه کنید.
حتما آب آشامیدنی تصفیه شده همراه خودتان داشته باشید و یا از آب‌های آشامیدنی پلمپ استفاده کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا ، سرفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار