در زمان اپیدمی کرونا جهت پیشگیری از انتقال و همه گیری این بیماری باید نکاتی را رعایت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرعلی سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این سوال که آیا می‌توانیم در زمان شیوع کرونا یک دیگر را در آغوش بگیریم، گفت: در زمان شیوع کرونا نباید یک دیگر را در آغوش بگیریم. در این شرایط این کار بسیار اشتباه است. هر عملی که ما انسان‌ها را به فاصله کمتر از دو متر به هم نزدیک کند در زمان اپیدمی کرونا ممنوع است.
او افزود: تمام افرادی که از خانه خارج می‌شوند، امکان تماس با سطوح موجود در محیط و آلوده کردن آن سطوح را دارند بنابراین من به عنوان نماینده دانشگاه و تیم درمان کرونا از پرستاران تا کسانی که برای نظافت این مکان خطرناک زحمت می‌کشند، از مردم عزیزمان خواهش می‌کنم که به نکات توصیه شده عمل کنند. تا زمانی که مردم رعایت نکنند این بیماری همه گیر کنترل نخواهد شد و تعداد مراجعین به بیمارستان‌ها روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ چگونه محلول ضدعفونی کننده درست کنیم؟


سهراب پور تاکید کرد: کاری که مردم برای کمک به خود، خانواده و جامعه شان می‌توانند انجام دهند همین اقدام ساده است؛ در خانه بمانید و تماس‌ها را کم کنید.

او گفت: برای شستن دست‌ها حتما نباید به دنبال محلول‌های مختلف با برند‌های متعدد بود. شستن دست با آب و صابون معمولی بهترین گزینه برای از بین بردن ویروس است. تاکید می‌کنیم فاصله بیش‌تر از یک الی دو متر را از یک دیگر رعایت کنید. برقراری تهویه مناسب در محیط و قرار نگرفتن در فضای بسته و افراد دیگر باید رعایت شود.

سهراب پور در پایان در توصیه به نحوه برگزاری سال تحویل، اظهار کرد: در روز عید و تحویل سال نو خواهش ما از همه مردم این است که مهمانی نگیرند و به دید و بازدید نروند. در یک فضای کوچک تجمع نکرده و در کنار هم جمع نشوید. امسال با تماس و مکالمه تصویری به خانواده و پدران و مادرانمان سال جدید را تبریک بگوییم.


بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ استفاده از کیسه پارچه‌ای هنگام خرید توصیه می شود؟


ویروس کرونا قابلیت انتشار سریع در زمان کوتاهی را دارد. این ویروس به مدت طولانی روی سطوح زنده می‌ماند و می‌تواند افراد زیادی را به طور غیر مستقیم و از طریق تماس فرد با سطوحی که قبلا آلوده شده اند، مبتلا کند؛ بنابراین متخصصان و پزشکان همواره تاکید می‌کنند از برگزاری تجمعات غیرضروری خودداری کنید تا از این ویروس در امان بمانید.

برگزاری مهمانی و رفتن به مسافرت در نوروز امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، می‌تواند فاجعه ایی عظیم به بار بیاورد؛ تا جایی که دیگر بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران مبتلا جایی نداشته و کادر درمانی برای رسیدگی به مبتلایان وجود نداشته باشد. پس اگر می‌خواهید سال خوبی را آغاز کنید باید در خانه بمانید.


بیشتر بخوانید: آیا افرادی که اخیرا آنفلوانزا داشته اند، کرونا می‌گیرند؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار