رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد پیشگیری از کرونای استان قزوین:

از تردد و سفر‌های غیر ضرور خوداری شود/ استاندار نمی‌تواند جاده‌های ترانزیتی را مسدود کند

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد پیشگیری از کرونای استان قزوین گفت: برای مهار کرونا زنجیره انتقال آن قطع شود، مردم از تردد‌های غیر ضرور خود داری کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، بی نیاز رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد پیشگیری از کرونای استان گفت: برای مهار کرونا و قطع زنجیره انتقال آن باید مردم از تردد‌های غیر ضرور خود داری کنند و در خانه بمانند، استاندار نمی‌تواند مسیر‌های مواصلاتی و ترانزیتی را مسدود کند بلکه اجرای این کار نیازمند دستور در سطح ملی است.

بی نیاز با بیان اینکه برای مبارزه با بحران بیماری کرونا ۱۴ جلسه با بیش از ۱۵ مصوبه تشکیل شده است، افزود: یکی از آخرین مصوبات کاهش ساعات اداری در نهاد‌های مختلف، چرخشی کردن و شیفتی کردن کارخانه‌ها و ادارات، کاهش پنجاه درصدی تردد و تجمع در محل کار بود که در صورت عدم اجرا از سوی مدیران برخورد می‌شود.

او اضافه کرد: هم چنین مصوب شد از تجمع بیش از ۱۰ نفر در تجمعات، ادارات، مراسمات جلوگیری و آمار مبتلایان، فوتی و بهبود یافتگان کرونا فقط از کانال دانشگاه علوم پزشکی منتشر شود.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد پیشگیری از کرونای استان گفت: در ایام‌نوروز از پذیرش مسافر و مهمان معذوریم، هتل ها، مراکز اقامتی، اسکان مهمانان در مدارس، در نوروز تعطیل است.

بی نیاز افزود: به ساندویچی ها، رستوران‌ها و فست فود‌ها دستور داده شد ه که غذای بیرون بر بدهند و هیچ کدام حق ندارند مانند روز‌های معمولی به مشتریان سرویس دهند.

او تصریح کرد: همچنین مصوب شده است که هلال احمر و پلیس راه کار غربالگری را انجام دهند، از ورود خودرو‌های پلاک گیلان، البدز، قم، جلوگیری کنند و پس از غربالگری و تست بیماری در صورت سلامت بودن اجازه عبور به آن‌ها داده شود.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد پیشگیری از کرونای استان گفت: اینکه برخی‌ها اصرار دارند تمام مسیر‌های ورود خروج استان مسدود شود در اختیار استان نیست بلکه دستورآن باید در سطح ملی ابلاغ شود، استاندار بدون مجوز از ستاد ملی مبارزه با کرونا نمی‌تواند اقدام به بستن مسیر‌های ترانزیتی کند.

او افزود: با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، ورزشکاران، هنرمندان، پویش نذر سلامت راه اندازی و با استفاده از ظرفیت‌های یاد شده آگاهی بخشی، هشدار، پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا را برای مردم تبیین کردیم.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد پیشگیری از کرونای استان گفت: از دیگر مصوبات تعطیلی آبگرم ها، باشگاه‌های ورزشی، تا اطلاع ثانوی است.

بی نیاز افزود: نقاهتگاه‌هایی هم توسط ستاد با محوریت علوم پزشکی و هلال احمر برای مراقبت در نظر گرفته شده است.

بی نیاز در ادامه اشاره کرد: ارائه فیش آب برق گاز به درب منازل ممنوع شد و از ظرفیت‌های مردمی در جهت تولید ماسک و ابزار مورد نیاز حمایت می‌شود همچنین نظارت بر اجرای دستور مدیرکل مدیریت بحران استانداری، بر نهاد‌ها و عملکرد مدیران انجام شده و در صورت تخلف با ارائه گزارش به رییس ستاد، تذکر و برخورد لازم خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.