جسم و روان در مقابله با کرونا

کرونا ویروس یا کووید۱۹ چند ماهی میهمان ناخوانده کشور ما است، به همین علت این روزها مردم اضطراب ابتلا به این ویروس منحوس را دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، مدتی است که کووید۱۹ یا همان کرونا ویروس میهمان ناخوانده کشور ماست، این ویروس اینک همه گیر و در سراسر جهان منتشر شده است، به همین علت این روزها مردم اضطراب ابتلا به این ویروس منحوس را دارند.

اضطراب، واکنش طبیعی به شرایط سخت و تهدیدآمیز است اما اگر شدید، طولانی یا باعث رنج شود، زندگی را مختل خواهد کرد. همچنین اثرات منفی بر روی سیستم ایمنی بدن انسان خواهد گذاشت و بدن را در برابر بیماری ها تضعیف می کند.

روح الله سعادت زاده مدرس گروه مشاوره دانشگاه شهیدچمران اهواز در خصوص استرس و اضطراب به خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، گفت: مقداری استرس و اضطراب طبیعی، برای بقاء لازم است. خوشبختانه نوع واکنش هیجانی ما به ویروس کرونا از نوع استرس محافظ است. درحالی که به زندگی شخصی و اجتماعی خود ادامه می دهیم، درمقابل ویروس کرونا نیز از خود محافظت می کنیم.

سعادت زاده افزود: علاوه بر افرادی که از طریق استرس محافظ، بحران کرونا را مدیریت می کنند، دو گروه افراد دیگر نیز وجود دارند که به گونه غیرمنطقی با این بحران برخورد می کنند، افراد بی خیال و افراد سختگیر.

جسم و روان درمقابله با کرونا

گروه اول توصیه های بهداشتی را نادیده می گیرند اما گروه دوم افراد فاجعه ساز، با تحریف های  شناختی و گفت‎وگوهای درونی خود از این ویروس فاجعه بزرگی می سازند. این نوع استرس باعث آسیب پذیری در مقابل ویروس و حتی بیماری های دیگر می شود.

مدرس دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: راهکارهای منطقی برای پیشگیری از انتقال ویروس و مقاومت در مقابل آن ها عبارتند از:

۱- مسئولیت پذیری درمقابل خود وانسان های هم نوع خودمان

۲- علاقه اجتماعی وحس نوع دوستی

۳- امیدواری که وقتی ما به توانایی خودمان و همچنین به آینده امیدوار باشیم انگیزه لازم برای پیشگیری از ویروس کرونا را پیدا می کنیم.

۴- استفاده بهینه از استرس محافظ

۵- عملگرایی برای پیشگیری (وقتی توصیه های پزشکی و مشاوره ای را جدی بگیریم، به آن ها عمل کنیم و با عمل خودمان به دیگران آموزش دهیم) که در این بحران جدی باشند.

 امید به آینده یکی از راه های جنگ با کرونا

هریک از ما به شکل متفاوتی به استرس و حوادث ناگوار واکنش نشان می دهیم، گاهی نشانه های جسمی مانند سردرد، بیخوابی و... و گاهی نشانه های روانی رفتاری مانند احساس ترس، اضطراب و ناامیدی. اما آنچه که به ما کمک می کند با استرس و حوادث سخت کنار بیاییم و تحت تاثیر مشکلات قرار نگیریم حفظ و تقویت سلامت روان مان است. همچنین امیدواری باعث می شود که روحیه بهتری داشته باشیم و روحیه قوی، سیستم ایمنی ما را تقویت می کند و درهای رحمت اللهی را به  رویمان می گشاید. 

جسم و روان درمقابله با کرونا

 

رعایت نکات بهداشتی

روح الله رحیمی پور کارشناس بهداشت برای پیشگیری از ویروس کرونا در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، گفت: برای مبارزه با این ویروس می توانیم راه کارهای زیر را مورد توجه و استفاده قرار بدهیم:

۱- سطوح خانه را با محلول وایتکس با نسبت یک به ۴۹ضدعفونی کرد.

۲- برای ضدعفونی کردن دستها از محلول الکلی ۷۰درصد استفاده نمایید.

۳- برای مراقبت از پوست دست ها حتما از نرم کننده استفاده کنید و می توانید در آن گلیسیرین بریزید.

۴- تلفن همراه خود را با پدالکلی ضدعفونی کنید.

۵- نوشیدنی های ویتامینه مصرف کنید.

۶- دست هایتان را مرتب با آب و صابون بشویید.

ما این بیماری را باصبر، امید، اتحاد و همدلی شکست خواهیم داد اما باید به توصیه های وزارت بهداشت گوش فرا بدهیم و آن ها را در زندگی خود پیاده کنیم و در خانه که تنها مکان امن  در مقابل این ویروس کرونا می باشد بمانیم.

درکنار رعایت همه ی موارد بهداشتی توکلمان به خدا باشد و برای تمام مردم ایران و سفید پوشان خط مقدم مقابله با ویروس کرونا عاقبت بخیری و سلامتی طلب کنیم.

گزارش از کوثر معیبدنژاد

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.