پیشنهادات زالی برای کاهش و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران طی نامه‌ای به وزیر بهداشت راهبرد‌هایی برای کاهش و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا را پیشنهاد داد.

زالیبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران طی نامه‌ای به سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راهبرد‌هایی مداخله‌ای برای کاهش و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا را پیشنهاد داد.

زالی با اشاره به پیچیدگی استان تهران به لحاظ تردد‌ها و تراکم جمعیت خواستار تعطیلی ادارات در بین التعطیلین تا ۱۵ فروردین ۹۹ شد.

افزایش موقت عوارض بزرگراهی به میزان حداقل ۳ تا ۵ برابر برای خودرو‌هایی که به مقاصد غیربومی مسافرت کرده اند (لازم است منابع حاصله از عوارض بزرگراهی برای کمک به پیشگیری و کنترل بیماری کرونا شهرستان‌ها اختصاص یابد.)

اخذ عوارض روزانه از خودرو‌های غیربومی که به دیگر شهرستان‌ها مسافرت کرده اند و تخصیص منابع حاصله از آن به شهرستان‌های مقصد راهبرد مهمی برای کنترل بیماری است.

در صورتیکه مسافرین به علت بروز علایم بالینی کرونا در شهرستان‌های مقصد بستری گردند، باید ملزم به پرداخت حداقل ۵۰ درصد مبلغ فرانشیز باشند.

افزایش مبلغ جریمه حداقل به میزان ۲ تا ۳ برابر در صورت تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی برای خودرو‌های غیربومی که به سایرشهرستان‌ها مسافرت کرده اند و تخصیص منابع حاصل از آن به شهرستان مقصد و ارائه بنزین در جایگاه‌های سوخت به خودرو‌های غیربومی که به دیگر شهرستان‌های مسافرت کرده اند، صرفا با دریافت هزینه آزاد.

لازم است با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی مقصد نسبت به قرنطینه سازی افراد مبتلا به کرونا اقدام شود و از بازگشت آنان به اتفاق خانواده و سایر همراهان تا قبل از ۱۴ روز دیگر به استان تهران ممانعت بعمل آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۳۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
با اعمال جرائم سنگین برای وسائط نقلیه غیر بومی اجازه دهن کجی افراد بی مسئولیت را در قالب مسافر به دیگر هموطنان ندهید، ضمنا در آمد حاصله رو صرف کمک معیشت بیکارشدگان و تجهیز مراکز درمانی نمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام
به نظرم پیشنهادها خوبند و درصدی از سفرها جلوگیری خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
از سفر جلوگیری میکنه؟ سفرها بیشتر میشه!!!
آخرین اخبار