چند راه ارتباطی در جنوب سیستان و بلوچستان مسدود شد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی بارندگی شدید روز گذشته در سیستان و بلوچستان ۹ راه ارتباطی در جنوب استان مسدود شد.

چند راه ارتباطی در جنوب سیستان و بلوچستان مسدود شدعباسعلی ارجمندی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:: در پی بارندگی های  شدید  در دو روز گذشته و طغیان رودخانه‌های محلی  جنوب استان  چندین راه ارتباطی مسدود شدو تلاش جهت بازگشایی مسیرها  ادامه دارد.

ارجمندی گفت:هم‌اینک مسیرهای فنوج - اسپکه، فنوج - بنت، کتیج - رمشک، کتیج - جلگه چاه هاشم، نیکشهر - قصرقند، فنوج - اسپکه، دلگان - زهکلوت و دلگان - ایرانشهر به دلیل طغیان رودخانه محلی تا  اطلاع ثانوی  بسته است و تردد در آنها امکانپذیر نیست.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد که با توجه به هشدار سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی از مردم انتظار می‌رود از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیر سیلاب‌های فصلی خودداری کنند.

او  جاری شدن رواناب، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی را محتمل دانست و گفت: با توجه به شاخص‌های همرفت احتمال برخورد صاعقه و بارش تگرگ نیز وجود دارد.

ارجمندی افزود: با توجه به وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان، خیزش گردوخاک و کاهش دید در محورهای مواصلاتی به سمت کرمان، شمال استان و خراسان جنوبی روی خواهد داد.

علی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی رگبار و رعدوبرق، بادشدید و گردوخاک تا امشب در سیستان و بلوچستان ادامه دارد به طوریکه تا  امروز تمرکز بارش در ارتفاعات مرکزی، مناطق جنوبی، سواحل و فردا در ارتفاعات مرکزی و جنوب شرق استان خواهد بود.

علی ملاشاهی ادامه داد: روز سه شنبه بارش‌ها برای نواحی شمالی و ارتفاعات مرکزی بطور پراکنده انتظار می‌رود.

او  در بخش دیگری به وضعیت جوی سواحل دریای عمان اشاره کرد و گفت: تا امروز دوشنبه  روی دریای عمان و سواحل وزش باد شدید، رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود که سبب مواج شدن دریا نیز میشود. دریا تا سه شنبه مواج است.

او  خاطرنشان کرد: از نظر دمایی از امروز روند کاهش تدریجی دمای هوا در سطح استان روی می‌دهد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار