سهیلا منصوریان: عقد قرارداد با باشگاه شیان بهترین اتفاق در سال ۹۸ بود

بانوی ووشو کار کشورمان گفت: عقد قرارداد ۳ ساله با تیم شیان چین یکی از بزرگترین باشگاه‌های دنیا بهترین اتفاق سال ۹۸ بود.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سهیلا منصوریان ووشو کار کشورمان متولد ۱۳۶۹ اهل سمیرم اصفهان است. سهیلا دیرتر از خواهرانش شهربانو و الهه به ورزش ووشو روی آورد و مدال طلای جام جهانی ۲۰۱۴ و مدال برنز قهرمانی آسیا را در کارنامه ورزشی خود دارد. سهیلا همانند خواهرش الهه در لیگ چین مبارزه می‌کند و امسال توانست قرارداد ۳ ساله با تیم شیان یکی از بزرگترین باشگاه‌های چین ببندد.

گفتگوی عیدانه با سهیلا منصوریان ترتیب دادیم که از نظر خواهیم گذراند.

زمان تحویل سال دوست دارید کنار چه کسانی باشید و آرزویتان در آن لحظه چیست؟

زمان تحویل سال دوست دارم که در کنار خانواده باشم و به نظرم کنار خانواده بودن یک حس عجیب و غریبی دارد. آرزو می‌کنم هر ساله همه ما ایرانی‌ها و همه مردم دنیا سالم و سلامت در کنار خانواده‌های خود باشیم  و این بهترین آرزو می‌تواند باشد.

بهترین جایی که دوست دارید تعطیلات نوروز بروید کجاست؟

من خیلی دوست دارم به کیش و به ساحل بروم، چون دوستان خوبی در کیش دارم. به نظرم سفری که با خانواده بروم و دوستانم هم در کنارم باشند خیلی خوب است.

بهترین خریدتان در شب عید و خوشمزه‌ترین غذا در شب عید؟

من بچه بودم خرید لباس عید را خیلی دوست داشتم، اما اکنون خرید برای خانه دلنشین نیست. ماهی خوشمزه‌ترین غذا در شب عید که مادرم درست می‌کند.

بهترین سین هفت‌سین، قشنگ‌ترین رسم نوروز، خوشمزه‌ترین تنقلات نوروز از نظر شما؟

سبزه بهترین سین هفت‌سین است، چون انرژی خاصی به انسان می‌دهد.

چه حسی نسبت به سال موش دارید؟

امیدوارم مثل موش‌ها زرنگ باشم و چقدر سریع موش‌ها تا آدم را می‌بینند فرار می‌کنند. البته من یک مقدار از موش چندشم می‌شود، اما مطمئن هستم که می‌تواند سال خوبی باشد.

سهیلا منصوریان: عقد قرارداد با باشگاه شیان بهترین اتفاق در سال ۹۸ بود

نمره‌ای که به خودتان در سال ۹۸ می‌دهید و بهترین و غم‌انگیزترین اتفاق این سال برای شما چیست؟

نمره ۲۰ را در سال ۹۸ به خودم می‌دهم، چون خیلی تلاش کردم. اتفاقات مهمی در سال ۹۸ برایم رخ داد و با تیم شیان یکی از بزرگترین باشگاه‌های لیگ دنیا در ووشو قرارداد ۳ ساله بستم. عقد قرارداد با تیم شیان بهترین اتفاق در سال ۹۸ برایم بود. همچنین غم انگیزترین اتفاق این بود که من با وجود اینکه در مسابقات انتخابی تیم ملی توانستم حریف خود را شکست بدهم، اما به علت اینکه ما ۳ خواهر را نمی‌توانستند به مسابقات جهانی ببرند به همین علت مرا حذف کردند. من آنقدر از این موضوع ناراحت شدم که می‌خواستم از تیم ملی خداحافظی کنم، اما خواهرانی در کنارم دارم که بهم انگیزه می‌دهند. خواهرانم زمانی می‌دیدند که من سست شده‌ام و انگیزه‌ام را از دست دادم به من روحیه می‌دادند. به هر حال اتفاق بدی بود که ۱۰ روز مانده  به مسابقات جهانی به من گفتند که نمی‌توانم به این مسابقات بروم و خیلی ناامید شدم. خوشحال هستم که خواهرانم مرا به سمت جلو سوق دادند.

بزرگ‌ترین هدفی که در سال ۹۹ دنبال می‌کنید چیست؟

مدال طلای قهرمانی آسیا را بگیرم و در لیگ چین بدرخشم و همه حریفان خود را شکست بدهم. من با وجود شیوع ویروس کرونا تمرین مداوم خود را انجام می‌دهم و کرونا نمی‌تواند تاثیری بر پیشرفت من بگذارد.

اگر به شما بگویند سال ۹۹ آخرین سال عمرتان است چه کار می‌کنید و از چه کسی حلالیت می‌گیرید؟

خیلی سخت است، اما سعی می‌کنم آخرین سال عمرم را در کنار خانواده‌ام باشم. من به کسی بدی نکردم، اما باز هم از همه حلالیت می‌طلبم. همچنین سعی می‌کنم سال  پایانی عمرم برای خودم و خانواده‌ام شاد باشد. خودم تصور کردم روحیه‌ام تغییر کرد.

سیزده به در را چگونه می‌گذرانید؟

ما سیزده بدر را در کنار خانواده و بچه‌ها می‌گذرانیم و سعی می‌کنیم در جای بکر و زیبا در کنار رودخانه یا جنگل این روز را سپری کنیم.

باتوجه به بیماری کرونا اگر جایی مهمانی بروید از آجیل خوردن صرف نظر می‌کنید؟

من سعی می‌کنم به خاطر ویروس کرونا جایی نروم، چون ویروس خطرناکی است. سعی می‌کنم در کنار خانواده باشم و انشالله این بیماری سریع برود و مردم آزادتر باشند.

یک تعریف از فصل بهار؟

به نظرم فصل شکوفایی و شادی است.

عید نوروز در یک جمله؟

جمع شدن خانواده در کنار هم و دیدن یکدیگر و کینه‌ها و نفرت‌ها را دور ریختن است.

مهمترین اتفاق ورزشی در سالی که گذشت؟

پیوستن به لیگ چین و قرارداد بستن با تیم شیان اتفاق مهمی برای من بود.

با کسی قهری؟ در سال جدید نمی‌خواهید بهش پیام بدهید؟

من اصلا با کسی قهر نمی‌کنم و مطمئن باشید که اگر از کسی ناراحت باشم سریع به طرف می‌گویم و نسبتا آدم صریح و رک هستم.

سهیلا منصوریان: عقد قرارداد با باشگاه شیان بهترین اتفاق در سال ۹۸ بود

با توجه به اینکه در لیگ چین مبارزه می‌کنید تاکنون غذا‌های این کشور از جمله سوپ خفاش را خوردید؟

زمانی که در چین حضور داریم باید با غذا‌های این کشور هم کنار بیاییم. البته غذا‌های چینی نمی‌خورم و فقط گوشت عقرب امتحان کردم و دوست داشتم.

باتوجه به اینکه چین به علت ویروس کرونا اجازه ورود و خروج به کشورش را نمی‌دهد وضعیت شما در لیگ چین به چه صورت می‌شود و چه زمانی به این کشور می‌روید؟

مسابقات لیگ چین لغو شده است و ما خودمان داریم تمرین می‌کنیم. البته با رئیس باشگاه چین در ارتباط هستم و او بیان کرد که بتواند تا یک ماه آینده فعالیت باشگاه را دوباره آغاز کند. ما تمرین می‌کنیم و دوست نداریم که به خاطر ویروس کرونا از هدفمان دور شویم.

مهاجرت ورزشکاران امسال زیاد صورت گرفت به نظرتون چرا مهاجرت خیلی از ورزشکاران موفقیت‌آمیز نبوده است؟

به نظرم یکسری از ورزشکاران  به هر دلیلی که از ایران رفتند، اما به نظرم نمی‌تواند دلایل آن‌ها قانع کننده باشد. عده‌ای از ورزشکاران شاید حق داشته باشند، چون جایزه ورزشکاران را خیلی دیر می‌دهند و ۲ سال طول می‌کشد. من زمانی بود که به خاطر پول مبارزه می‌کردم، اما بزرگتر شدم برای شادی مردم و بالا بردن پرچم ایران مسابقه می‌دهم. به هر حال اهتزاز پرچم ایران حس خوبی به انسان می‌دهد، اما در کشور دیگر پرچم آن کشور را بالا ببریم به نظرم هیچ ایرانی خوشحال نمی‌شود. شاید موقعیت یک ورزشکار با رفتن از کشور بالا برود، اما شاد کردن دل ملت ایران خیلی زیباتر است.  

نظرتان در مورد رشته‌های زیر:

ووشو؟

من بعد از خانواده‌ام عاشق ووشو هستم.

فوتبال؟

فوتبال را دوست دارم و ورزش را با فوتبال شروع کردم.


بیشتر بخوانید: سهیلا منصوریان حجاب را به جام قهرمانی ترجیح داد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار