آمریکا: ارسال دارو و مواد غذایی را به ایران تحریم نکرده‌ایم!

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد ایالات متحده واردات غذا، دارو و تجهیزات پزشکی یا کالا‌های بشردوستانه به ایران را تحریم نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری بار دیگر مدعی شد که ارسال دارو و مواد غذایی به ایران تحت تحریم‌های آمریکا قرار ندارد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «تحریم‌های آمریکا واردات غذا، دارو و تجهیزات پزشکی یا کالا‌های بشردوستانه را هدف قرار نداده است. اسناد ایرانی‌ها نشان می‌دهد که از ماه ژانویه (دی و بهمن ماه) شرکت‌های بهداشتی آن‌ها قادر به واردات کیت‌های تست بدون مانعی از تحریم‌های آمریکا بوده‌اند.»


بیشتر بخوانید:


پیش از این میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی در توئیتر نوشته بود: «حامیان سیاست فشار حداکثری آمریکا در تلاش هستند تا به توجیه بپردازند. آن‌ها می‌گویند که ارسال غذا و دارو به ایران تحریم نشده است. این درست است، اما واقعیت این است که حتی کالا‌های کاملا بشردوستانه نیز به دلیل محدودیت‌های مالی قابلیت انتقال به ایران به شیوه معمول را ندارد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
من اگر بمیرم کمک امریکا رو نخواهم گرفت چون قطعا توش مواد میریزند که یک نسل منهدم کنند خوی استعماری اریکا از ویتنام عراق افغانستان و کوبا هزاران جای دیگر بر همه اشکار شده اگر بخواهیم مبارزه کنیم باید قوی شویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
خدا لعنتشون کنه و این بلا به خودشون برگردونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
همش بانک هارو تحریم میکنن چه فرقی با تحریم غذا و دارو تجهیزات پزشکی هیچ فرقی نداره
آخرین اخبار