نشست بی نتیجه پمپئو با غنی و عبدالله/ آمریکا کمک های مالی خود به افغانستان را کاهش داد

در پی عدم توافق سیاسی اشرف غنی و عبدالله عبدالله، آمریکا کمک های مالی خود به افغانستان را کاهش داد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پس از نشست بی نتیجه پمپئو، وزیر خارجه آمربکا با اشرف غنی و عبدالله عبدالله، دو رقیب سیاسی افغانستان، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای به شدت از غنی و عبدالله انتقاد کرد.

وزارت خارجه آمریکا ناسازگاری سیاسی میان محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله را تهدید مستقیم علیه منافع ملی آمریکا خوانده و از کاهش مساعدت‌های مالی خود به افغانستان خبر داده است.

در اعلامیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: غنی و عبدالله به مایک پمپئو گفته اند که تاکنون قادر به ایجاد حکومتی فراگیر که بتواند به چالش‌های حکومتداری، صلح و امنیت رسیدگی کند نشده اند.

این بیانیه افزوده است: این ناکامی به روابط آمریکا و افغانستان صدمه زده و بی حرمتی به کسانی است که جان و سرمایه خود را برای ساختن یک آینده جدید در افغانستان قربان کرده اند.

وزارت خارجه آمریکا گفته است که از این لحظه در همکاری خود با افغانستان بازنگری کرده و در کنار دیگر اقدامات، کمک های مالی خود به افغانستان را در سال جاری یک میلیارد دالر کاهش داده و آماده است که در سال ۲۰۲۱ نیز یک میلیارد دیگر از این مصارف را کاهش دهد.

قابل ذکر است که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در سفری غیر منتظره وارد کابل شد و در نشستی مشترک با اشرف غنی و و عبدالله عبدالله دیدار و گفتگو کرد.

اشرف غنی و عبدالله عبدالله اخیرا هر دو به عنوان رئیس جمهور افغانستان مراسم تحلیف برگزار کرده بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.