ویروس کرونا؛ چگونه روز‌های قرنطینه را با نشاط بیشتری بگذرانیم؟

با انجام برخی روش‌ها می‌توان در این روز‌های کرونایی همراه با خانواده زندگی شادتری را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با بروز ویروس کرونا شاید بتوان گفت خیلی از افراد در خانه ماندنی شدند تا از شر این ویروس خطرناک و کشنده در امان باشند و برای سلامت جسمانی خود و دیگران احترام قائل شوند.

با این حال ماندن در خانه به برنامه‌ریزی نیاز دارد تا افراد نه تنها حوصله شان سر نرود بلکه روز‌های شادی را در دوران قرنطینگی با وجود کرونا در کنار یا همراه خانواده داشته باشند.

مدیریت استفاده از شبکه‌های اجتماعی

بسیاری از افراد به علت خانه نشینی از انجام برخی کار‌ها خود را معاف کرده و وقت خود را در شبکه‌های مجازی می‌گذرانند با این حال مناسب‌ترین کار این است که استفاده از شبکه‌های مجازی یا سرگرمی با آن‌ها را به حداقل کاهش داده و بیشتر در کنار خانواده وقت خود را بگذرانید.

در خواندن اخبار مربوط به کرونا افراط نکنید

متخصصان روانپزشکی و روانشناسان تاکید دارند که نباید به هیچ عنوان در خواندن اخبار مربوط به کرونا زیاده روی کرد؛ چرا که فکر کردن به اخبار منفی زمینه‌ای برای دست یافتن به آنهاست؛ بنابراین با اصلاح افکار درست روزگار خود را بگذرانید.

ورزش کنید

اگر به سلامت جسمانی خود اطمینان دارید حتما روزانه ۱۵ دقیقه در منزل ورزش کنید.

کنترل رژیم غذایی

متخصصان تغذیه و رژیم درمانی اعتقاد دارند که در این روز‌های خانه نشینی وزن افراد افزایش می‌یابد به همین علت آن‌ها توصیه می‌کنند این روز‌ها بترین فرصت برای پیشگیری از افزایش وزن و اصلاح الگوی غذایی مناسب است.

ویروس کرونا؛ چگونه روز‌های قرنطینه را با نشاط بیشتری بگذرانیم؟

پرهیر از اخبار استرس زا در میان افراد مسن و کودکان

در حضور کودکان و افراد مسن از بازگو کردن اخبار استرس زا پرهیز کنید و با انجام بازی‌های فکری از قبیل شطرنج، پازل و غیره ذهن آن‌ها را سرگرم کنید.

ویروس کرونا؛ چگونه روز‌های قرنطینه را با نشاط بیشتری بگذرانیم؟

انجام فعالیت‌های هنری

فعالیت‌های هنری مانند کشیدن نقاشی و سرگرمی‌های مورد علاقه تان را در برنامه‌های روزانه خود قرار دهید.

ارتباط با اقوام از طریق صفحات مجازی

با استفاده از صفحات مجازی، تلفن ارتباطات اجتماعی و اینترنت می‌توانید با اقوام و آشنایان ارتباط برقرار کرده و جویای حال و وضعیت جسمانی یا روانی افراد مسن و جوان فامیل شوید و با درک شرایط از ایجاد تنش و بحث پیرامون کرونا در خانواده پرهیز کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار