۱۵۶ نفر گرفتار در سیلاب‌های ناشی از بارندگی‌های شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی با کمک نیرو‌های امداد، نجات یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  میرجلیلی ، مدیر کل مدیریت بحران استانداری گفت: از این تعداد افراد گرفتار شده در سیلاب‌های شبانه روز گذشته با کمک نیرو‌های امداد، ۱۴ نفر از مرگ حتمی نجات پیدا کردند و ۳ نفر مفقود شده نیز با تلاش نیرو‌های امداد در سلامت کامل به خانواده‌ها برگشتند.

او با بیان اینکه در این مدت ۲۵ واحد مسکونی هم دچار آبگرفتگی شده بود که مشکل آنان رفع شد، افزود: ۳۰ راس دام نیز به علت نامناسب بودن محل نگهداری دام‌ها، تلف شدند و تعدادی از قنات‌های کشاورزی نیز در سطح استان دچار خسارت شده است و برخی از باغ‌ها و خودرو‌ها نیز به علت بارش تگرگ خسارت دیدند.

میر جلیلی  از کاهش شدید خسارات ناشی از بارندگی‌های دو روز گذشته در استان خبرداد و گفت: خوشبختانه به دلیل اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی به موقع صداوسیمای استان با توجه به اینکه ۱۱ شهرستان از این بارش‌ها برخوردار بود به گونه‌ای که در برخی نقاط بارش تا ۵۰ میلیمتر هم رسید، ولی با توجه به حجم بارش‌ها، میزان خسارات کاهش زیادی داشته است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه ۹۳ تیم امدادی_ عملیاتی در حال آماده باش بودند، افزود: پس از بارندگی‌ها ۲۳ گروه برآورد خسارت به صورت تخصصی، خسارت‌های ناشی از بارندگی‌ها را در استان برآورد خواهند کرد که اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: استانداری ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.