تعطیلی همه فروشگاه های صنایع دستی/ گردشگری در اصفهان با تور مجازی

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان گفت: همه کارگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی استان تا پایان ۱۵ فرودین ماه سال جاری جدید تعطیل شدند.

فریدون الله یاری مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان در گفت و گوی با خبرنگار گروه  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان   اظهارداشت: در حال حاضر اصلی‌ترین هدف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان در خصوص کاهش شیوع ویروس کرونا اجرایی برخی اقدامات لازم برای کنترل این بیماری در سطح جامعه است.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان تاکید کرد:یکی از اقدامات بسیار موثر در زمینه کنترل و کاهش ویروس کرونا تعطیلی کلیه بنا ها، اثار‌های باستانی و تاریخی استان اصفهان بود که این اقدام نقش مهمی در کاهش تردد‌های عمومی افراد جامعه و به خصوص گردشگران در مناطق شلوغ شهر اصفهان داشت.

الله یاری اضافه کرد:از انجایی که استان اصفهان جزء ۳ استان اصلی مقصد گردشگران در کشور محسوب می‌شود، اما با توجه به ایجاد بحران ویروس کرونا دراستان اصفهان ان هم در ایام نوروز سال جدید توانستیم با همکاری‌های لازم با دیگر دستگاه‌های اجرایی استان با ایجاد برخی محدودیت‌ها در ورودی‌های شهر و همچنین فرهنگسازی صحیح مانع از ورود گردشگران و مسافران به شهر اصفهان شویم.

او ادامه داد:یکی دیگر از اقدامان اجرایی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان در خصوص کاهش شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه ممنوعیت پذیرش مسافران در کلیه هتل ها، مسافر پذیر‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی بود که این اقدام با همکاری‌های لازم سازمان معاونت گردشگری شهرداری اصفهان صورت گرفت.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان گفت:در همین راستا ۶ هتل و مسافر پذیر در سطح شهر اصفهان که اقدام به پذیرش مسافر کرده بودنند با همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی استان پلمپب شدند.

الله یاری تاکید کرد:همچنین به خاطر کاهش شیوع کرونا در سطح جامعه تصمیم بر این شد که کلیه کارگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی استان تا پایان ۱۵ فرودین ماه سال جاری جدید تعطیل شوند.

او یادآور شد:از انجایی که مهم‌ترین حوزه در استان اصفهان بخش گردشگری و صنایع دستی است خوشبختانه توانستیم با ایجاد تسهیلات لازم صدمات ناشی از شیوع ویروس کرونا به بخش‌های گردشگری استان اصفهان را کاهش دهیم.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد:بیشترین سطح تسهیلات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان به کارگاه‌های صنایع دستی، اقامتگاه‌های بوم گردی، هتل‌ها و رستوران‌های سنتی و گردشگری شهر اصفهان تعلق می‌گیرد.

الله یاری اضافه کرد:یکی دیگر از اقدامات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان در حوزه معرفی اثار‌ها، بنا‌ها و مکان‌های دیدنی شهر اصفهان به گردشگران ایجاد یک تور مجازی (اصفهان گردی) است.

او افزود:این تور گردشگری با هدف ماندن افراد جامعه در خانه و کاهش ویروس کرونا در استان اثار‌های باستانی و بنا‌های تاریخی شامل کاخ چهلستون، میدان نقش جهان، منارجنبان، عمارت کاخ هشت بهشت، پل سی و سپل، پل خواجو را در قالب فیلم و عکس به افراد نمایش می‌دهد.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد:این تور مجازی با استفاده از لینک www.th.tm.esfahan.com قابل دستیابی است و به گونه‌ای طراحی شده که افراد بسیاری می‌توانند با حجم بسیار کم اینترنت از ان بهره‌مند شونند.

الله یاری اضافه کرد: امید وار هستیم تا با اجرایی چنین اقداماتی نقش مهم درکاهش ویروس کرونا در سطح جامعه استان اصفهان ایفا کنیم.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.