ادعای دیپلمات آمریکایی: چین با پنهانکاری درباره کرونا تمام دنیا را به مخاطره انداخت

سفیر آمریکا در لندن، چین را به جلوگیری از انتشار اطلاعات درباره شیوع ویروس کرونا و درگیر کردن همه کشور‌های جهان به این بحران متهم کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رابرت وود جانسون، سفیر آمریکا در انگلیس با اتهام زنی به چین گفت پکن با جلوگیری از درز اطلاعات مربوط به ویروس کرونا باعث انتشار آن ورای مرز‌های خود شد و تمام دنیا را به مخاطره انداخته است.

سفیر آمریکا در مطلبی برای روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد اول از همه چین مانع درز اخبار کرونا شد. سپس پکن به طور انتخابی برخی اطلاعات مهم را در این باره به اشتراک گذاشت. اگر چین اقدامات مناسب را به موقع انجام می‌داد بیشتر جمعیت خود و بقیه دنیا را از جدی‌ترین تاثیرات این بیماری نجات می‌داد.

سفیر آمریکا گفت: هنگامی که این بحران در نهایت فروکش کند ما باید هزینه‌های آن را در سطح بین المللی ارزیابی کنیم.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین طی توییت‌های هفته گذشته به زبان انگلیسی، اظهار کرد که به احتمال زیاد منشاء ویروس کرونا شهری در آمریکا بوده است. او همچنین ادعای شیوع این ویروس از شهر ووهان را رد کرد. وی این را هم گفته بود: «ممکن است ارتش آمریکا عامل شیوع کرونا در ووهان چین باشد. شفاف باشید! اطلاعات خود را اعلام کنید!»

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز در واکنش هشدار داد که دامن زدن به نظریه دخالت آمریکا در ایجاد ویروس کرونا را متوقف کند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار