چگونه ثبت‌اختراع بین‌المللی داشته‌باشیم؟

ثبت اختراع محصول و ایده برای دانشمندان و محققان امری مهم است و اگر به صورت بین‌المللی ثبت شود نه تنها برای فرد بلکه برای کشور نیز افتخار علمی محسوب می‌شود.

چگونه ثبت‌اختراع بین‌المللی داشته‌باشیم؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مشکلات صاحبان ایده و فناوران ثبت اختراع طرح‌ها و محصولاتشان است. روند کُند ثبت اختراع احتمال دزیده شدن و کپی شدن طرح و محصول را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر ثبت اختراع بین‌المللی هزینه بسیاری دارد که هر شخصی قادر به پرداخت آن نیست.

محمدصالح رحمانی، نخبه ایرانی، است که بیش ۳۰ طرح و محصول را ثبت اختراع کرده است. وی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در روند ثبت اختراع داخلی اگر طرح یا ایده خاص باشد، اذیت می‌کنند، آن را تکراری اعلام می‌کنند و بهانه‌های دیگر می‌آورند تا روند ثبت اختراع بیشتر طول بکشد. ثبت اختراع کپی‌بازار است و امکان دزدیده شدن طرح وجود دارد.

وی افزود: تعدادی از اختراعاتم ثبت اختراع سوئیس است که آسان‌تر از ثبت اختراع داخلی گرفتم. ISQ ثبت اختراع بین‌المللی و متعلق به کشور سوئیس است که روند آن از مرحله ثبت اولیه تا صدور مالکیت فکری حدود ۲۰ تا ۲۵ روز طول می‌کشد. ابتدا طرح توجهی را ارسال می‌کنی، از آن دفاع می‌کنی، سپس یک کد رجیستر ارسال می‌شود که با ثبت آن در سایت، حق مالکیت فکری محصول یا ایده به فرد تعلق می‌گیرد.

منبع: آنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مبینا سلطانی
۰۲:۱۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
من تو همایش ایشون شرکت کردم.دانشمند واقعی رو دریابید.نمیدونم چه زمانی معروف میشن ولی توی کل عمر علمیم،شخصی رو با چنین سطح از چندین دانش مختلف ندیدم.