مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد گفت:۹۳ درصد از جعیت این شهرستان در برنامه غربالگری تلفنی ۴۰۳۰ شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،نشست هم اندیشی معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه با مدیر شبکه بهداشت ودرمان، رئیس مرکز بهداشت، مسئولان واحد‌های ستادی و رابط بحران بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد در محل سالن کنفرانس مرکز بهداشت مهاباد برگزار شد.

بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: از جمعیت ۲۳۸ هزار نفری شهرستان مهاباد تاکنون ۹۳ درصد مردم توسط مراقبان سلامت در شهر‌ها و بهورزان در خانه‌های بهداشت از لحاظ بیماری کرونا ویروس غربالگری شده اند.

او افزود: ۱۰۰ درصد جمعیت هدف روستائیان در این طرح غربالگری شده و ۷ درصد باقی مانده در سطح شهر مربوط به مواردی است که علیرغم اطلاع رسانی‌های وسیع شماره ۴۰۳۰ وزارت بهداشت از طریق صدا و سیما و اصحاب رسانه به همکاران مراقب سلامت پاسخ نمی‌دهند و یا شماره تماس آن‌ها خاموش است.

بهزادا ادامه داد:شهروندان اطلاعات مربوط بیماری کرونا را در سامانه salamat.gov.ir با وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد ثبت نمایند. در صورت همکاری نکردن این تعداد باقی مانده، مراقبین سلامت باید به محل سکونت افراد مراجعه کرده و با نشان دادن کارت شناسایی خود آن‌ها را از لحاظ بیماری کرونا غربالگری نمایند.

حقیقی معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه  در این زمینه گفت: پیگیری‌های وضعیت بیماران کرونایی شامل دو محور می‌باشد محور اول پیگیری اطلاعات ثبت شده در سامانه الکترونیکی salamat.gov.ir بوده و دوم، پیگیری غربالگری‌های تلفنی سامانه ۴۰۳۰ وزارت بهداشت تا ۵ فروردین که بهورز و یا مراقب ۱۰۰ درصد جمعیت خود را حداقل یکبار از نظر بیماری کرونا غربالگری نمایند.

او افزود: در این بین محور اول و یا اطلاعات ثبت شده در سامانه الکترونیکی جهت پیگیری توسط بهورزان و یا مراقبین سلامت از اهمیت بیشتری برخوردار است. پس باید اولویت بندی کنیم، اولویت اول شامل پیگیری کیفی خود اظهار کنندگان در ۲۴ ساعت و ۴۸ ساعت و اولویت دوم پیگیری غربالگری‌های تلفنی است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.