دلایل لرزش فرمان خودرو چیست؟

لرزش فرمان خودرو دلایل مختلفی دارد که در مطلب زیر برخی از دلایل تشریح شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مشکلاتی که ممکن است خودرو را با آسیب‌های جدی تری روبرو کند لرزش فرمان است که دلایل مختلفی دارد.

در این گزارش سعی در تشریح دلایل لرزش فرمان خودرو شده است که در ادامه می‌خوانید:

در ابتدا باید نگاهی به لاستیک‌ها بیاندازید و آج لاستیک‌ها و ساییدگی آن‌ها را بررسی کنید.

لاستیک‌های جلو بسیار مهم هستند. آج تایرها، کیفیت آن‌ها و نحوه قرارگیری‌شان می‌تواند تاثیرات بسیار زیادی بر این مشکل داشته باشد. حتی تفاوت میزان آج‌های خودرو می‌تواند عاملی برای لرزش فرمان باشد.

بالانس‌بودن چرخ‌های جلو بسیار مهم است و در صورت بالانس نبودن چرخ‌های جلو می‌تواند باعث لرزش فرمان شود و در صورت حل نشدن این مشکل، می‌تواند آسیب‌های جدی‌تری به جلو بندی خودرو وارد کند.

میل تعادل همان‌گونه که از اسمش پیداست برای حفظ تعادل خودرو است. این میله با توجه به شکل خاصی و نحوه اتصالش، در سر پیچ‌ها نیروی پیچش را بین دو چرخ تقسیم کرده و از خم شدن بیش از حد خودرو به یک سمت جلوگیری می‌کند. این میله توسط دو بوش محکم نگه داشته می‌شود. در صورت خرابی این بوش‌ها (قطعات استوانه‌ای شکل توخالی که در داخل بدنه هر یک از سیلندر‌ها قرار می‌گیرد) نیز فرمان به لرزش می‌افتد. همچنین بوش‌های میل‌تعادل در بی سر و صدا کار کردن سیستم تعلیق و جلوبندی نقش به سزایی دارند.

عامل دیگر بلبرینگ چرخ‌ها است که خرابی آن‌ها می‌تواند باعث بروز مشکلات بسیاری در خودرو شود که یکی از آن‌ها لرزش فرمان است.

گاهی اوقات معیوب بودنسیستم تعلیق کمک فنر که نقش اصلی را در گرفتن ضربات جاده و کنترل نوسانات بازی می‌کند می‌تواند موجب لرزش فرمان خودرو شود.

منبع: میزان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار