در بسته حوادث امروز بخوانید؛

کشف محموله کالای قاچاق خارجی از یک کامیون کاویان در "اصفهان/ کشف ۵۲۰ کیلو چوب جنگلی قاچاق در سمیرم

مهم‌ترین حوادث امروز هشتم فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز هشتم فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف محموله کالای قاچاق خارجی از یک کامیون کاویان در "اصفهان

سرهنگ "کامران ریاحی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در راستای تدابیر قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ایجاد بستر لازم برای تحقق بخشیدن به شعار "جهش تولید" که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای سال جدید نام گذاری شده است برخورد با قاچاق کالا و قاچاقچیان کالا به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی حین گشت زنی در یکی از خیابان‌های شهر اصفهان به یک دستگاه کامیون کاویان مشکوک و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: پس از هماهنگی‌های لازم از این خودرو بازرسی شد که ۲ دستگاه ماشین ظرفشویی، ۲ دستگاه ماشین لباسشویی، ۴ دستگاه تلویزیون، ۲۲ هزار و ۴۷ متر پارچه، ۱۵۰ جفت کفش، ۲ هزار و ۵۰۵ ثوب انواع پوشاک همگی خارجی کشف شد که راننده مدارک قانونی و گمرکی مربوطه را ارائه نداد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه ارزش کالا‌های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۱۱ میلیارد ریال اعلام شده اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

 

کشف ۵۲۰ کیلو چوب جنگلی قاچاق در سمیرم

سرهنگ "سهراب قرقانی فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم ادامه داد: ماموران گشت انتظامی شهرستان سمیرم حین گشت زنی و کنترل یکی از محور‌های ارتباطی این شهرستان به یک سواری پژو مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۵۲۰ کیلو چوب جنگلی قاچاق کشف و خودرو متوقف شد.

سرهنگ قرقانی بیان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مخربین محیط زیست و قاچاقچیان چوب چنگلی که سرمایه‌های عظیم طبیعت میباشند و اخیرا توسط باند قاچاقچیان برای منافع شخصی ازبین میرود برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

 

انهدام باند سارقان منزل دراصفهان

سرهنگ "حسین ترکیان" اظهار داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر سرقت چندین منزل در سطح شهرستان، شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از انجام یکسری اقدامات تخصصی ۳ سارق را در این رابطه شناسایی و دستگیر کردند.

ترکیان بیان داشت: افراد دستگیر شده به ۵ فقره سرقت از منازل شهروندان اصفهانی اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خاطر نشان کرد:این سارقان پس از شناسایی منازل خالی از سکنه با شکستن قفل درب ورودی یا بالا رفتن از دیوار وارد منزل می‌شدند و اموال با ارزش مانند طلا و جواهر را سرقت می‌کردند که توصیه می‌شود حتی الامکان از خالی گذاشتن منزل خودداری کنید و منازل خود را به سیستم‌های هشدار دهنده پیشگیری از سرقت مجهز کنید.
 

توقیف اتوبوس مسافربری با محموله گیربکس قاچاق در برخوار

سرهنگ "غلامرضا براتی گفت: ماموران آگاهی این فرماندهی حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی شهرستان، به فردی که در حال جاسازی تعدادی گیربکس انواع خودرو‌های سواری در یک اتوبوس بود مشکوک وجهت بررسی بیشتر وارد عمل شدند.

او با بیان اینکه ماموران در بازرسی دقیق از این اتوبوس تعداد ۲۸ گیربکس قاچاق انواع خودروی سواری به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال را کشف کردند، افزود:مالک بار و راننده خودرو به همراه محموله مکشوفه که فاقد هرگونه مجوز قانونی بود پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان برخواردر پایان با تاکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا خاطرنشان کرد: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.