امداد رسانی به بیش از ۱۶ هزار آسیب دیده در سیل کرمان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از امداد رسانی به بیش از ۱۶ هزار آسیب دیده از سیل در مناطق جنوب و جنوبشرق این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: پس از گذشت پنج روز از وقوع سیل در شهرستان‌های رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و ریگان تاکنون بیش از ۱۶ هزار نفر امدادرسانی شدند و ۳۲ تُن اقلام غذایی در بین خانوار‌های آسیب دیده از سیل توزیع شده است.

 

او با اشاره به اینکه ۱۴۴ روستا در شهرستان‌های جنوبی و جنوب شرق استان درگیر سیل شدند، افزود: نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر استان کرمان تا کنون به بیش از چهار هزار و ۵۰۴ خانوار با توزیع اقلام غذایی، چادرامدادی، پتو و موکت امدادرسانی کردند.

 

فلاح با اشاره به اسکان ۲ هزار و ۶۵۷ نفر در چادر‌های امدادی برپا شده در مناطق آسیب دیده از سیل تصریح کرد: امدادرسانی و توزیع اقلام به صورت زمینی و همچنین طی ۱۰ سورتی پرواز صورت گرفته است.

 

او به ارسال کمک‌های مردمی و خیران به آسیب دیدگان از سیل در استان کرمان اشاره کرد و بیان داشت: ارزش ریالی اقلام امدادی، زیستی و غذایی توزیع شده از سوی هلال احمر کرمان و اهدایی کمک‌های مردمی، ۲ میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به حضور ۲۷۰ نفر از نیرو‌های امدادی و پرسنل جمعیت هلال احمر استان در این عملیات گفت: کمک در تخلیه و نظافت منازل آسیب دیده، شن ریزی و ضدعفونی کوچه‌ها و معابر نیز با تلاش نیرو‌های جمعیت هلال احمر انجام شده است.

 

فلاح افزود: در عملیات امدادرسانی به سیل زدگان در شهرستان‌های جنوبی و شرق استان تاکنون ۶۹ دستگاه خودروی سنگین، نیمه سنگین و هفت دستگاه آفروید بکار گرفته شده است.

 

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار