سرپرست سازمان صمت استان سمنان خبر داد؛

توزیع ۱۹۵ هزار عدد ماسک ان ۹۵ بین بیمارستان‌های استان سمنان

علی تشنه دل گفت: صمت استان سمنان ۱۹۵ هزار عدد انواع ماسک را به شبکه بهداشت و درمان تخصیص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی تشنه دل سرپرست سازمان صمت استان سمنان در بازدید از چند واحد تولید ماسک در سمنان با بیان اینکه صمت استان سمنان ۱۹۵ هزار عدد انواع ماسک را به شبکه بهداشت و درمان تخصیص داده است، گفت: این ماسک‌ها از نوع ان ۹۵ پزشکی بوده و از سوی وزارتخانه در شبکه بهداشت و درمان استان توزیع شده‌اند.

او با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان این ماسک‌ها را در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود داده تا بین بیمارستان‌ها و پرسنل خود توزیع کنند، افزود: این موضوع در راستای انجام رسالت صمت در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است.

سرپرست صمت استان سمنان با بیان اینکه برای پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس هماهنگی‌های خوبی در سطح استان بین واحد‌های تولیدی، صنعت معدن، استانداری و غیره وجود دارد، ابراز کرد: ماحصل این هماهنگی‌ها خوشبختانه اقدامات خوبی در زمینه تولید، تأمین و توزیع اقلام بهداشتی موردنیاز از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و غیره است.

تشنه دل با بیان اینکه در بخش تولید ملزومات بهداشتی شاهد افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی در استان سمنان هستیم، گفت: برخی کارخانه‌های استان با تغییر خط و یا ایجاد خط تولید جدید به تولید محصولات بهداشتی و اقلام ضروری افزوده‌اند، اما از سوی دیگر باید گفت مهمترین مشکل برای واحد‌های تولیدی، تأمین مواد اولیه از قبیل الکل برای واحد‌های تولیدکننده مواد ضدعفونی و تأمین پارچه و کش برای واحد‌های تولیدکننده ماسک محسوب می‌شود.

او افزود: برای رفع کمبود‌ها و مشکلات در سطح ملی و استانی اقدامات خوبی صورت پذیرفته که توزیع اقلام و مواد اولیه بر اساس ظرفیت تولید و بر حسب سهمیه بندی هر استان از سوی وزارت صنعت معدن از جمله این اقدامات است.

سرپرست صنعت معدن و تجارت سمنان در خاتمه و با بیان اینکه اولویت صمت برای توزیع اقلام بهداشتی مراکز درمانی استان هستند، گفت: برای تأمین اقلام موردنیاز مردم با همکاری استانداری و اداره کل پست سامانه توزیع آنلاین و خرید اینترنتی اقلام بهداشتی اجراشده که شهروندان بدون مراجعه حضوری به واحد‌های صنفی و داروخانه‌ها می‌توانند از اقلام بهداشتی موردنیاز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار