لزوم افزایش آگاهی کشاورزان در خصوص مصرف و شناخت کودهای تقلبی از غیر تقلبی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی برلزوم افزایش آگاهی کشاورزان در خصوص مصرف و شناخت کودهای تقلبی از غیر تقلبی تاکید کرد.

 علیرضا قربانی  مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، گفت: کشاورزان برای اطمینان از اصالت انواع مواد کودی خریداری شده می‌توانند شماره ثبت برچسب روی بسته کود را به شماره ۳۰۰۰۶۴۶۴۲۴ پیامک کنند تا با ارسال اطلاعات و مشخصات ماده کودی مورد نظر از تقلبی نبودن محصول خریداری شده، اطمینان حاصل کنند.

او بیان کرد: اقدام مزبور در بهبود وضعیت تولید، عرضه و مصرف مواد کودی موثر و از هزینه‌های اضافی کشاورزان در خرید و مصرف کود‌های تقلبی و بی کیفیت و زیان رسان به محیط زیست، جلوگیری می‌کند.

قربانی تاکید کرد: واحد‌های صنفی و فروشگاه‌های عرضه نهاده‌های کشاورزی به منظور جلوگیری از به مخاطره افتادن سلامت و امنیت غذایی مردم، در این ایام تعطیل نیستند، چرا که عدم عرضه و استفاده بهینه از کود در اراضی کشاورزی، باعث بروز خسارت جبران ناپذیر به محصولات زراعی و باغی می‌شود.

 مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا لازم است کشاورزان عزیز با شکیبائی و رعایت نکات بهداشتی لازم، نسبت به تهیه سهمیه‌های کودی خود از مراکز مجاز اقدام نمایند.

انتهای پیام/ ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.