مدیرکل هواشناسی استان سمنان:

بارش‌های رگباری در پیش است

ایرج مصطفوی گفت: بارش‌های رگباری، تگرگ، کولاک و وزش باد شدید پدیده غالب ۷۲ ساعت آینده در استان سمنان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، با ورود امواج ناپایدار و سامانه بارشی، بارش باران، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، در برخی نقاط احتمال تگرگ در سراسر استان سمنان و با شدت بیشتر در ارتفاعات، نیمه شرقی و بخش‌هایی از مرکز پیش بینی می‌شود.

او بیان کرد: بارش باران، برف، مه آلودگی، کاهش دید و احتمال تگرگ و وزش باد شدید در ارتفاعات و نواحی سردسیر استان دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: باد تا ۹۵ کیلومتر در ساعت نیمه جنوبی، نواحی غربی و شرقی استان را در می‌نوردد.

او تصریح کرد: دمای هوای استان سمنان بین ۲ تا پنج درجه سانتیگراد کاهش نسبی خواهد داشت.

مصطفوی تصریح کرد: با توجه به شرایط فصلی و رگباری بودن بارش‌ها احتمال جاری شدن سیلاب و رواناب نقطه‌ای در برخی نقاط به ویژه نواحی شمالی و بخش‌هایی از مرکز، جنوب و نیمه شرقی استان، آب گرفتگی معابر، لغزندگی و اختلال در تردد در جاده‌ها به ویژه گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی، کاهش دید افقی ناشی از مه به ویژه در نواحی کوهستانی، خسارات ناشی از وزش باد شدید وجود دارد.

او به ضرورت لایروبی آبراهه‌ها و جوی‌های داخل شهر و مدیریت سد‌ها اشاره و توصیه کرد: تمهیدات لازم برای عبور سیلاب و رواناب احتمالی و فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها اتخاذ شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: تنظیم دما در سالن‌های پرورشی مانند مرغداری‌ها، دامداری‎ها و گلخانه‌ها انجام شود.

او بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای هوای شهر سمنان ۹ و بیشینه دما ۱۸ درجه سانتیگراد بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان تصریح کرد: در این مدت، شهمیرزاد و رضوان با کمینه سه درجه سانتیگراد سردترین و گرمسار با حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار