مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۱۳۰ هزار کیت تشخیص کرونا در هفته تولید و روانه بازار داخلی می‌شود

وطن‌پور گفت: یک شرکت دانش بنیان ۸۰ هزار و جهاد دانشگاهی ۵۰ هزار کیت تشخیص کرونا در هفته تولید و روانه بازار داخلی می‌کنند.

جنیندیحسین وطن‌پور مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تولید کیت‌های تشخیص بیماری کووید ۱۹ به وسیله شرکت‌های داخلی اظهار کرد: در دو هفته آخر اسفند با توجه به نیاز کشور مبنی بر تولید کیت‌های تشخیص بیماری کووید ۱۹، یک فراخوان به دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت علوم مبنی بر تامین کیت‌های تشخیص ویروس کرونا داده شد که کار‌های ممیزی و ارزیابی شرکت‌های درخواست کننده انجام شده است.

او ادامه داد: پس از اعلام فراخوان به وسیله وزارت بهداشت، ۵۲ شرکت دانش بنیان در زمینه ساخت کیت‌های تشخیص بیماری کووید ۱۹ اعلام آمادگی کرده بودند که دارای کیت‌های آزمایشی تولیدی و نیازمند حمایت‌های مالی بودند.

وطن پور تاکید کرد: با توجه به لزوم تامین کیت‌های تشخیص بیماری کووید ۱۹، شرکت‌هایی که توانایی واردات تجاری سازی دارند و در گذشته کیت‌های تشخیصی را تولید کرده بودند در اولویت ارزبابی قرار گرفتند.

او ادامه داد: تا امروز مجوز تولید کیت‌های تشخیص بیماری کووید ۱۹ به یک شرکت دانش بنیان و جهاد دانشگاهی توسط سازمان غذاودارو داده شده است و تولیدات ۶ شرکت دیگر به وسیله انستیتو پاستور در حال بررسی و ارزیابی است.

مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت بیان کرد: پس از اخذ تاییدیه از انیستیتو پاستور، کیت‌های تشخیصی این شرکت‌ها نیز وارد بازار کشور می‌شوند.

او گفت: ظرفیت تولید این شرکت دانش بنیان حدود ۸۰ هزار کیت در هفته است و اعلام آمادگی شده که این مقدار به ۱۲۰ هزار کیت برسد. همچنین جهاد دانشگاهی در حال حاضر ۵۰ هزار کیت تشخیص بیماری تولید و روانه بازار داخلی کشور کرده است و در مجموع حدود ۱۳۰ هزار کیت در هفته تولید و وارد بازار می‌شود.

وطن‌پور گفت: امروز در نامه‌ای به انستیتو پاستور خواستار ارزیابی سریع محصولات شرکت‌ها شده‌ایم تا نیاز کشور را به واردات کیت‌های تشخیصی برطرف کنیم.

او یادآوری کرد: شرکت‌هایی که تولیدات آن‌ها مجوز می‌گیرند به صندوق نوآوری جهت حمایت مالی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار