نوبخت:

چرا افزایش حقوق ۵۰ درصدی بازنشستگان اعمال نشد؟/ افزایش ۷۰۰هزار تومانی حقوق برخی از بازنشستگان

رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه خود در اینستاگرام از چرایی پرداخت نشدن ۵۰ درصد افزایش حقوق به بازنشستگان سخن گفت.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پخش زنده صفحه شخصی خود در اینستاگرام در تشریح افزایش منابع تخصیص یافته به بازنشستگان کشوری و لشکری اظهار کرد: برقراری ارتباط بین مردم را از این پس بیش از پیش دنبال خواهم کرد. مطلبی که بسیاری زیاد این روزها از سازمان برنامه و بودجه پرسیده می شود در خصوص ۵۰ درصد افزایش حقوقی است که به بازنشستگان پرداخت نشد.
 
وی افزود: قانون پنجم برنامه توسعه، به دولت اجازه می‌دهد که در دوران برنامه که از سال ۹۰ تا ۹۵ به طول انجامید، از همه امتیازاتی که در فصل ۱۰ از ماده ۶۴ تا ۸۰ وجود دارد تا ۵۰ درصد امتیازات را استفاده کند.

نوبخت تاکید کرد: هیئت وزیران برای تعدادی از دستگاه‌ها این ۵۰ درصد را تصویب کرد و این افراد از امتیاز این ۵۰ درصد برخوردار شدند. سازمان اداری و استخدامی پیشنهادی را به دولت آورد مبنی بر این که این حق وجود داشته باشد که منابع مالی برای انجام آن وجود داشته باشد.

رئیس سازمان برنامه  و بودجه کشوری تاکید کرد: به همین جهت دستگاه‌ها به سازمان برنامه و بودجه مراجعه کردند تا با منابع مالی خود این ۵۰ درصد را اعمال کنند ما نیز این مطالعات را انجام دادیم و منجر شد تا بهمن ماه بخشنامه‌ای ابلاغ شد تا این تعداد از دستگاه‌ها به شرط طلب نکردن منابع بیشتر، این روند را انجام دهند.

نوبخت گفت: قانون مدیریت خدمات کشور در سال ۸۶ به صورت آزمایشی به تصویب رسید دارای ۱۵ فصل است و در هر فصل به مبانی مختلفی می‌پردازد و در فصل دهم به نظام پرداخت به کارمندان، بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخته است. این نظام پرداخت بر اساس امتیاز و بررسی است که با در نظرگیری این امتیاز و ضرب در ریال، رقمی به حقوق افراد اضافه می‌شود. ضریب ریالی در این قانون چیزی حدود ۵۰۰ ریال است که تبصره ذیل ماده ۶۴ این رقم سالیانه بر اساس هزینه زندگی درصدی افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: این ضریب ریالی برای مستمری بگیران، بازنشستگان و کارمندان یکسان است، اما آن چه اختلاف بین این سه گروه ایجاد می‌کند امتیاز برای این سه رسته است. امتیازات برای این سه گروه با فرمول‌های مختلف محاسبه می‌شود. یعنی بر اساس سختی کار امتیازات متفاوت است. امتیازی از ۱ تا ۲۰۰۰ برای شغل آن ها،   به شاغلان از ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ داده می‌شود که در درجمع به آن‌ها حقوق ثابت می‌شود. این امتیازات به علاوه فوق العاده‌ها می‌شود. جمع این امتیازات را حقوق کارمندان دولتی می‌گویند.
 
نوبخت تاکید کرد: قانون برنامه ششم به دولت این اجازه را می‌دهد که پرداخت شاغلان با بازنشستگان را متناسب سازی کند. درصدی برای افزایش این حقوق برای متناسب سازی بیان نشده است و تنها راه برای متناسب سازی را به دست دولت سپرده است.

وی افزود: دولت این لایحه را به مجلس ارائه کرد و در نهایت شورای نگهبان آن را رد و مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را تصویب کرد. حالا از همین طریق هر سال مبلغی را برای بازنشستگان کنار گذاشته ایم، سال گذشته چیزی حدود ۳ هزار میلیارد تومان دربودجه قید شد که دولت این رقم را به ۴ هزار میلیارد تومان رساند.

افزایش حقوق بازنشستگان تا سقف ۷۰۰ هزار تومان 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: این رقم با تلاش‌های دولت به ۵ هزار میلیارد تومان رسید. برای سال ۹۹ این رقم را ۱۰۰ درصد افزایش داده و به ۱۰ هزار میلیارد تومان رساندیم تا به حقوق این افراد اضافه کنیم. در این افزایش حقوق‌ها برخی از بازنشستگان بیش از ۷۰۰ هزار تومان به حقوقشان افزوده خواهد شد.
 
وی افزود: روز دوشنبه از تشکل های بازنشستگی و نمایندگانشان خواستیم تا به جلسه مشترک با سازمان برنامه و بودجه کشور بیایند. 
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: در ادامه مسیر افزایش ۱۵ درصدی حقوق بازنشستگان کشوری و همچنین تزریق ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع همسان سازی حقوق آن ها، دستور پرداخت پاداش بازنشستگانی که تا سال ۹۸ بازنشسته شده اند را تا  نیمه بهار نیز صادر کرده ایم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حقوق بازنشستگان تا سقف ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت، بیان کرد: سال گذشته رقم پاداش بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان بود که رقم آن هنوز مشخص نیست.

تکلیف پرداختی ها به زنان سرپرستان خانوار مشخص می شود

وی افزود: امسال برای زنان سرپرستان خانوار نیز حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، در نظر گرفته ایم. مستمری این افراد ۳ تا ۵ برابر هم افزایش پیدا کرد و امیدواریم بتوانیم منابع مالی جدید‌ترین برای افزایش این دریافتی را داشته باشیم.

نوبخت در پایان به اهمیت جلسه روز دوشنبه با بازنشستگان لشکری اشاره و اعلام نتیجه افزایش دریافتی آن‌ها را به آن روز موکول کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷۵
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
لطفأ از رقمهای نجومی میلیاردی استفاده نکنید تا من بیسواد از ریاضی هم متوجه بشم
ساده بگید طرل صخبت شما ژه عده بازنشسته هستند نه پروفوسور ارقام و اعداد
لطفأ در مورد اسافه حقوق که به ما ندادید تفکر کنید
یک ماه شما هم با ماهژ دومیلیون زندگی کنید با مبلغ اجاره ببینم میتونید شما اصلأ معنی گشنگی و نخریدن مایحتاج ضروری را میدانید میدانید چطور جلوی فرزندانمان و نوه هایمان خجالت میکشیم
بخدا خدا هست
انیدوارم شما هم به همین وضعیت ما برسید
Iran (Islamic Republic of)
محمد مجیدی
۰۶:۴۱ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
اقایان دولت مردان شماحرف زدین کفتید مستمری بیگران حقوق سان ۲۸۰۰ میرسد حالا داستان قیصرو برای ما نوشتید نامردی تا کجا اقای هیت دولت توی بیمه اجتماعی چند نفر نشسته بیانات اشتباه از دهن شان بیرون میاید بقول خود عمل کنید
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۰:۱۴ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
سلام حقوق مادر من چرااضافه.نشده.
یکمیلیون.ششصدهزلربود.شده.2میلیون
Iran (Islamic Republic of)
چرا حقوق ما اصافه نشد نوروزیان
۱۴:۵۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
چرا اصافه نشد
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
ما منتظر وفای به عهد مسئولان هستیم
تا کی چشم انتظار باشیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
کسی که تو معادن زیر پانزده کیلومت رزمین ازو هفتصد ولی اونی که پشت میز روی پنجاه درصد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۴ تير ۱۳۹۹
با سلام من در بیست ویک اسفند نو دو هشت باز نشست شدم چرا رتبه بندی و پنجاه درصد شامل نشد لطفا جواب بدین با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
شما آقای نوبخت دیوار کوتاه تر از بازنشستگان تامین اجتماعی پیدا نکردین سی سال بیمه رد کنند بعد از سی سال با این گرانیها ۱۶۰۰ حقوق بگیرن این عادلانه است خدا رو در نظر بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
آقای نوبخت همیشه اول صحبتشون میگن بازنشستگان عزیزنگران نباشند اما بخدا غیر از دروغ گفتن به این بازنشستگان بدبخت کار دیگه ای بلدنیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام رتبه بندی فرهنگیان شاغل اصلاح شد ولی برای بازنشسته های 5 سال اخیر کاری انجام ندادیدباورم نمیشهکه چطور حق ما رو می خورید و از همسان سازی حرف میزنید اقای نوبخت ما حقمون رو می خوایم چرا حقوق من 3 میلیون کمتر از شاغلین باشه
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسین
۰۸:۵۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
خدا به داد اين مردم برسه از اين همه بي عدالتي كه دولت سر بازنشسته ها مياره . اصلا معلوم نيست چه برنامه اي دارند براي قوانيني كه خودشون تصويب كردند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
من با مدرک فوق لیسانس ۳۱ شهریور ۹۸ با ۳۰ سال خدمت بازنشست شدم که نه افزایش ۵۰ درصدی شامل من شد نه رتبه بندی. چطور رتبه بندی رو از ابتدای سال اجرا میکنید ولی ۵۰ درصد رو از مهرماه؟ واقعا بی عدالتیه. این حق من است که هر دو را بگیرم یا لااقل بخش نامه کنید تا برگردم چون ۵ سال دیگه میتونم بمونم. ۳۰ سال اینطوری افزایش( سه بار در سال) نداشتیم. برنامه هم که ندارید تا بفهمیم بمونیم یا بریم.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۵:۳۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
چه وضعیه درست کردید چرا ۵۰ درصد به بازنشستگان نمیدید اگر دولت نداره برا همه نداشته باشه پاداش رو هم که ندادید بااین تورم بریم گدایی چرا به ما که سال ۹۸ بازنشسته شدیم همسان سازی ندادین رتبه ندادین ۵۰درصد ندادین چقدر تبعیض وبی عدالتی خدایا ۰۰۰۰۰۰
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۶:۲۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام:
باتوجه به رهنمودها ی مقام معظم رهبرانقلاب اسلامی
فرمودند. برای پیشرفت مملکت ایران عزیزمان به نیروی جوان واندیشه جوان وکاردان میطلبد.لذا اگر جنابعالی فکر جدیدواندیشه نو دارید .بسم الله
نتیجه:مابازنشسته ها هنوز هم چشم انتظار اجرای قانون فصل دهم هستیم.باتشکر ازجنابعالی که حوصله به خرج دادی ودرخواست ما بازنشسته ها را مطالعه فرمودی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
بازنشستگان مهر98فرهیگی نههمسانسازی شدند نه رتبه بندی نه فصل دهم ایا این عدالت است ماحقمان راچگونه باید بگیریم واقعا کسی به فکر مانیست اصلا مافراموش شدیم گویی مردگانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام چرا امروز فردا میکنین مگه ما بین این ادماهای لشکری نبودیم .ما گناهمون چیه مستمر بگیر شدیم .نون شبمون نداریم با دوتا بچه بخدا روم نمیشه حرف بزنم .پیش بچه ها معنی ندارم نمیدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام آقای نوبخت چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی این ماه هم افزایش نیافت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
پس قرار بود افزایش حقوق باز نشستگان را در اردیبهشت اعمال کنند . اگر افزایش حقوق ندارند پس توجه به افزایش قیمتها در در اول اسفندهر سال سخن رانی نفرمایند تا قیمتها ثابت بماند .
ما را چه خوب می سوزانند چه دولت مردان وچه سرمایداران
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۰:۵۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام افزایش حقوق فرهنگیان چه میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای نوبخت چرا حقوق بازنشستگان با شاغلان همسانسازی نشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام اقای نوبخت چرا حقوق مستمری بگیران همسانسازی نشد لطفا به ما بگید با این تورم چه خاکی به سر بریزیم متشکرم از لطفتون
Iran (Islamic Republic of)
خانم امامدادی
۲۰:۳۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید اقای نوبخت مگه نگفتن حقوق بازنشستگان رو اضاف کردن من شوهرم فوت شده بازنشسته شوهرم هستم حقوق فروردین ماه پرداخت شده ولی هیچ افزایش حقوقی تعلیق نگرفته بدام چرا؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
بازنشسته فرهنگی سال97 با مدرک فوق لیسانس هستم الان حقوق من با خدمتکار مدرسه یکیه ایکاش درس نمیخوندم چقدر بی عدالتی چرااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام آقای نوبخت ۳بار حقوق شاغلین را افزایش دادی درد زمان پیری بسیار سخته فکر چاره کنید میبرید سر چشمه وتشنه بر میگردونید
Iran (Islamic Republic of)
ترانه.پ
۱۵:۵۸ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
هر جور حساب شده تفاوت حقوق من که دو ماهه بازنشست شدم با شاغل دو سه میلیونه... پس خیییلی اشتباهه و ظلمه...
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۹:۱۶ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام من روز ٣١رفتم كارت بازنشستگيم ديدم گفته بودن ١٥ درصد إفرايش حقوق ولي حقوقم همون ٥٠٠تومن بود هيچ افزايشي نداشت مي خوام ببينم كي إفرايم ميدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام بنده سال ۹۷ بازنشسته شدم متاسفانه سال ۹۸و ۹۹ فقط افزایش سنواتی ۱۸و ۱۵درصد برایم منظور شده و همسان سازی آعمال نشده و با افرادی که در سال ۹۸ بازنشسته شده بخاطر ۵۰ در تفاوت حقوق بیار میباشد باید به حال صندوق بازنشتگی تاسف خورد بدون کار کارشناسی حقوق بازنشتگان ۹۳ لغایت ۹۷ تضییع شده است چون نه همسان سازی و نه ۵۰ درصد برای این قشر اضافه نشده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام آقای نوبخت من الان با این اجاره های بالا چه خاکی بر سرم بریزم این انصافه واقعا یه کارمند دوبار حقوقش اضافه بشه با 700چه دردی. رو دوا کنیم منظر بودیم ما هم 50درصد اضافه بشه خوب دولت هوای سرپرست خانوار و داره با این چندرغاز نمیشه کرایه مایحتاج زندگی رو داد آقای نوبخت دستت درد نکنه به ما گفتید 50درصد 15درصد اضافه شد
Iran (Islamic Republic of)
منیر
۰۸:۱۲ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام پدر من یک ماهه بازنشست شده اسفند رو ۱۷۰۰ ریختند فروردین چرا ۱۰۰ تومن کم کردن دیشب ۱۶۰۰ ریختند گفتن ک حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی زیاد شده که
Iran (Islamic Republic of)
ع
۰۷:۳۸ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
چرابرای 30درصد ازبازنشسته های فرهنگی همسانسازی اعمال نشده ماآدم نیستیم قراربود بازنشسته هاراباشاغلین همسانسازی کنید نه باخودمان فکرکردید مانفهم هیستم ماسی سال برای کشور زحمت نکشیدیم چرابایددومیلیون فاصله حقوقی بین شاغل وبازنشسته باشد آیاعدالت است
Iran (Islamic Republic of)
خدیجه محمدی
۲۳:۳۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام بنده حقوق بگیربازنشسته پدرم هستم یه پسردارم که بایدواسش عروسی بگیرم وبااین مزایا نمیتونم کاری انجام بدم چرابایدحقوق ماافزایش نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس فر
۲۲:۱۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام علیکم من فرهنگی بازنشسته هستم 86 با31 سال خدمت بازنشسته شدم,.حقوقم با همکارانی که با25 سال بازنشسته شدن تفاوتی ندارد,مشکلاتی داشتم مستاجرم,هشت ساله بیمار سرطانی دارم,خدا گواهه چندین ماهه گوشت ومیوه ایی تو خونه نیامده,خیلی وقتا برای نون خالی میمونم,در تمام عمرم خدا گواهه 20 ملیون تومن نداشتم به فلاکت زندگی میکنیم, لطفا مساعدت کنید سپاسگذارم
Iran (Islamic Republic of)
عربی
۰۶:۲۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
جناب آقای نوبخت هیچوقت درخصوص سوالات جواب قانع کننده نمیدهد به قولی بازنشستگان را دورمیزنند اگر بخشنامه مربوط به سال1395است افزایش 50درصدباید برای آن دسته از کارکنان دولت که بعد از سال 1395 بازنشسته شده اند اعمال
شود
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۸:۳۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
جناب نوبخت بنده بازنشسته مشاغل سخت و زیان اورم ۲۵ سال تو ارتفاع خطوط تولید انتقال کار کردم الان که با ۳۵ روز حقوق بازنشست شدم ۵/۵حقوق میگیریم این انصافا کمه بارها دچار برق گرفتگی شدم اما خداروشکر طوریم نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
اقای نوبخت سلام یکلام یبگویید مامسولین باز نشسسته نمی شویم باز نشستگان هم بروند بمیرند ما برای70 پشت خودمان داریم پخت می کنیم پست های بعدی در دولتهای بعدی منتظر ماست چون کسی غیر ازما بلد نیست پخت کند .بنازم قدرت پرورگار را که با کمتر از 10 گرم کرونا جهان رو در هم پیچیده منتظر عدالت الهی باشید دیر نیست ان روز
Iran (Islamic Republic of)
تورح جوام
۲۳:۵۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
باسلام وخسته نباشی اینجانب که مهر بازنشته شده ام جانباز میباشم ویک مهر باز نشسته شدم این پنجا رصد به من نخورده تکلیف چیست با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۸:۲۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
اشتباه به عرضت رسوندن کدوم پنجاه درصد خواب دیدی عزیزم دولت دیگه جای نمیخوابم که اب بره زیر پاش باید ی چی هم کمکش کرد
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته فرهنگی
۱۳:۵۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
شش ماهه بازنشست شدم حق پاداش مارو ندادید حق ما حق قانونی و مسلم ما
به بهانه های مختلف . با لبخند های غیر قابل تحمل تان
اونوقت دراین شش ماه هرماه به شاغلان حاتم بخشی کردید
مشکل از نداشتن بودجه نیست مشکل از طرز نگاهتون به بزر گترهاست . الحمد الله سن شما هم کم نیست
هرچه بکارید همان را درو میکنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۰۴ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
اقای نوبخت واقعا عجب سخنان دوپهلو می زنید طوری سربازنشستگان رابریدید که خون هم
درنیامد ایااین انصاف است این همه ازبازنشستگانن گفتید اخر همان ۱۵درصداضافه شد به شاغلان درسال ۹۸ دومرحله اضافه کردید ۹۹هم اضافه میشود حواله شما به خدا وعده ما باشما پل صراط
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته فرهنگی
۱۴:۱۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
شهریور 98بازنشسته شدیم فروردین 99 به ما وعده پرداخت میدن
بااین تورم شدید ارزش پول پاداش ماروبه یک سوم رسوندن
ناراحتی ما هم براشون اهمیتی نداره
Netherlands
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
۵۰ درصد افزایش را تصویب کردند ولی آقای نوبخت اینقدر پیچ وتاب داد که اخر سر از ۵۰ درصد افزایش رسیدیم به ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار تومان آنهم موقع نوشتن احکام کارگزینی میرسه به ۴۰۰
Indonesia
Jafa
۱۷:۰۵ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
منطریم فروردین در حقوقها چه اتفاقی مگه قرار بیفتده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
باسلام من زنی هستم سرپرست خانوار با یه حقوق ۲۱۵هزار تومنی با این حقوق کم چطوری زندگی کنم خواهش میکنم اقای نوبخت حقوقها اضافه کنید
Germany
کتایون درویش
۱۰:۵۳ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
عرض سلام و خسته نباشید.من مادرم مستمری بگیر تامین اجتماعی هستن.یادمه پارسال اعلام کردین که حقوق زیر دو میلیون دیگه هیچکس نداره در صورتیکه هنوز که هنوزه حقوق مادر من به یک و هفتصد نرسیده .ایشون سه ساله در بستر بیماری هستن و من ازشون پرستاری میکنم که خودم بخاطر پرستاری از ایشون کار نمیکنم و درامدی ندارم .حقوق ایشون به هیچی نمیرسه خدا رو گواه میگیرم حقوقش به دوا دکتر کردن که هیچ به خورد و خوراکش هم نمیرسه .اجاره خونه دارن ،پوشک ماهی حداقل 4بسته با ملاحظه مصرف کنن هر بسته 76هزار تومن که اونم که هر ماه بالاتر میره پایین تر نمیادو خورد و خوراک و دارو و دکتر و داشتن عروس و نوه و حفظ آبرو جلوی عروس و داماد ...خودتونو بذارین جای این افرادچطوری میشه زندگی کرد؟در کشور ما متاسفانه سالمندان و بازنشستگان هیچ گونه امکاناتی براشون اعمال نشده و قشر مظلوم این مملکت هستن که در حقشون اجحاف شده.خواهش میکنم کمی به فکر این افراد باشین.فکر کنین پدر و مادر خودتون هستن.به امید روزی کهاین این قشر به حداقل آرامش برسن و فراموش نکنیم که آنها عمرو جوونیشونو زحمت کشیدن و کار کردن به امید بازنشستگی که سن استراحت کردن و ارامش انهاست نه که در این دوره هم بخوان عذاب بکشن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
با سلام من یه مستمری با حقوق ماهیانه ۲۱۵ هزار نمیتونم با این حقوق کم زندگی کنم تو رو خدا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
با سلام. جناب اقای نوبخت.اخرش نفرمودی که بازنشتگان کشوری ایا افزایش 50درصدی حقوق میشوند یا خیر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام،اقای نوبخت خواهشن بین باز نشستگان تامین اجتماعی وسایر بازنشتگان تبعیض نذارید یعنی چه گناهی کردن که نتونستن کار دولتی داشته باشن لطفا به احترام انسانیت بین انسانها فرق نگذارید
Iran (Islamic Republic of)
طبقه ضعیف
۱۹:۱۲ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
چرا برای بعضی تز دستگاهها۵۰ در صد انجام شد مدافعی برای حق ما بقی نبود
Spain
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام تورا بحدا به داد بازنشسه ها لرسید ۳۵ سال من بیمه واریز کردم
Spain
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام تورا بحدا به داد بازنشسه ها لرسید ۳۵ سال من بیمه واریز کردم
Spain
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
آقای نوبخت من یک بازنشسته تامین اجتماعی هستم باکارکرد ۳۵ سال دریافتیم ۲۳۰۰۰۰۰ تومن می باشد من با دو دانشجو و با این تورم که ما الان داریم چه کار کیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
ما که شاغلیم دیدیم که وضعیت حقوقی بازنشسته ها فاجعه است اما دولت دوباره چراغ خاموش به شاغلین اضافه میکنه
Germany
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
با سلام و احترام
همسر من بیمه کارگری بودن و بازنشست شدن با حقوق ماهیانه 1،600،000تومان . تورم چند درصد است که 15% افزایش حقوق دارید؟!!! پس با این لطفتون حقوق همسر من به دو میلیون هم نمی رسه این حقوق رو صرف هزینه دانشگاه فرزندان شود یا مخارج زندگی. بسیار جای تالم و تاثر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
من باز نشسته تامین اجتماعی هستم لطفا در رابطه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم بگوید که از قشر زحمتکش این جامعه هستند
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۱۵:۳۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
آقای نوبخت ترا به خداوند قسم می دهم شما در ما خرید می کند کمتر از دو ملیون آن ام مدهید پس ماه باز نشستگان با این دریافتی زندگی کنم وجدان ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
فقط مرد باشيد و به وعده هاتان عمل كنيد، همين!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام ما بازنشستگان آموزش وپرورش حتما دراین جامعه زندگی نمی کنیم باوجودخرج و هزینه بیشتر ۵۰درصدشامل مانمی شود من دوسال بازنشسته شدم ۴م می گیرم ولی شاغل همتراز من با اعمال ۵۰درصد۷ونیم می گیردواقعا این عدالت است لطفا به فکر من بازنشسته هم باشید بچه های من چه گناهی کرده اند لطفا دیوان عدالت اداری رسیدگی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
من بازنشسته آموزش و پرورش ، خود سرپرست و تک سرپرست قبلاً عایله مندی دریافت میکردم فعلاً قطع شده ، لطفاً درباره این هزینه از سر گرفته شود ❤️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
بازنشستگان لشکری وکشوری خیلی از اونها همون اضافه کردن پانزده درصدی بوده نه بیشتر. بعضی ها تعداد عضای خانوادهشان زیاد است با این مخارج وباحقوق زیر سه میلیون تومان دوام نمیارن و زیر بار سختی ومشکلات هستند مخارج بیماری و تحصیل فرزندان دانشگاهی ومخارج اجاره مسکن دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۰۸:۳۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
توروخدابه دادمن بازنشسته تامین اجتمایی برس اقای نوبخت عزیز که باچندسرعاعله حداقل حقوق 1900000تومان میگیرم با33سال پرداختی بیمه
Germany
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
از سی سال خدمت به بالا تا سی پنج سال را سالی یکی دو درصد بیشتر در نظر بگیرید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
تعجب ميكنم حداقل زن و بچه آقاى نوبخت ايشون و از آه مظلوم نميترسونن!!!!؟؟ اين آه البته دامن همشونو ميگيره.
Iran (Islamic Republic of)
حیدرملکشاهی
۰۳:۱۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
منه بازنشسته راستش بجزنفرین کردن برا کسایی که به این امر رای دادن کاری دیگه ازدستم ساخته نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
آقای نوبخت می دانید علت اینکه 99 درصد این پیامها منفی است و انتقاد به شما دارند چیست ؟ . علت اینست که شفاف و روان و ساده توضیح نمی دهید و با کلمات اداری با مردم صحبت می کنید . وقتی کلی گویی می کنید که مثلا 700 هزار تومان اضافه میشه و بعد 100 هزار تومان میدید به شما ایراد است چون با یک امگیزه ای بالاترین دریافت را گفتی نه متوسط و پایین ترین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
مثل اینکه مستمری بگیران تامین اجتماعی بایدتا عمر دارند کار کنند.لعنت به هر چی سهمیه است که صدمدل بازنشستگی داریم لشکری کشوری نیرومسلح فرهنگی تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
خدابدادماطبقه کارگربرسه بااین تصمیم گیران دولت خودشون که پولشون ازپاروبالامیره به فکربقیه مردم به هیچ عنوان نیستن وهیچ وقت تا1400هم نخواهندبود
Iran (Islamic Republic of)
زنگنه
۰۱:۱۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
سه نفر با ماهی ٨۰۰ چطور خرج زندگی را بدهم بفکر باشی
Iran (Islamic Republic of)
Fatemeh
۲۳:۵۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
پس مستمری بگیران چی میشه؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۲۳:۴۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
ایشون وعده عمل نکرده زیاد در پرونده خودش دارد یادمه در تلویزیون گفت قرارداد موقت های نفت به ازای بازنشست شدگان یک نفر رسمی میشود وعده ای که هیچ وقت عملی نشد به ایشون بگوئید وعده سر خرمن ندهد
Iran (Islamic Republic of)
دبیر
۲۱:۵۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
برای شاغلین دوتا افزایش در98 داشتید. برای بازنشستگان هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
مجلس ترکیه سربازی رو از ۱۲ ماه به ۶ ماه کاهش داده ولی سربازی در ایران دو سال است و مجلس هیچ قدمی برای رفاه حال سربازان بر نمیداره اصلا این قشر مظلوم فراموش شده ستند!
چرا تو ایران همه به دنباله سو استفاده کردن از همن؟ از ترکیه یاد بگیرید، چرا فقط به فکر منافع خودتانید، پس مردم چی؟
دو سال سربازی که چی؟ سرباز میخواین استخدام کنید هم اشتغال زایی کردید هم به حق کسی اجهاف نکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
واقعا برای تیم کارشناس دولت و سازمان برنامه و بودجه وخوداقای نوبخت که بازنشستگان رابدبخت وفراموش شده محسوب کردندمتاسفم آخه آقایان این چه طرزفکریه بازنشسته ای که دختروپسردم بخت دانشگاهی وووداره که باید بیشتر مورد توجه قرارگیرد توان کاروکارگری هم نیست ازطرف بازنشسته فراموش شده
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۲۳ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
یه مشت در برای ماتصمیم میگیرن اگه راست میگن بیان بااین مبلغ کم که به نامیدن خودشون ببینم میتونم زندگی کنن
Iran (Islamic Republic of)
هما
۲۱:۲۰ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
افزایش حقوق بازنشستگان خیلی کم است
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۲۱:۱۲ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
خوب پس افزایش حقوق بازنشستگان ۳۰میلیونی ریال به بالا ۱۰میلیون ریال افزایش نیابد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
۹۰درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حقوقی کمتر از ۲ میلیون دارند لطفا پیگیری کنید همسان سازی کنند و وعده ندن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۲۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
چراشو من میدونم ...چون اگه بیشتر بدن جیب خودشون خالی میشه چیزی برا خودسون نمیمونه با برجی یک و پانصد کی میتونه زندگی کنه ...تاسف
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۲۳ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
اینا اولش ی چیز میگن بعدش ی چیز دیگر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
با سلام . از اقای نوبخت این سوال را دارم بنده چون ۲ سال پیش بازنشسته اموزش و پرورش شدم نه همترازی نه افزایش ۵۰ درصدی قانون مدیریت و خیلی چیزهای دیگر... سوال این است چرا بی عدالتی بین اموزش و پرورش با سازمان های دیگر وجود دارد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۴۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی نسبت به تورم خیلی کم است بنده راننده بودم هیچ سختی کاری برای ما محاسبه نکردند حتی گفتند کار رانندگان تفریح است خدا خیرتان بدهد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام .چراافزاییش حقوق که برای بازنشستگان لشگری درنظرگرفته شده ومجلس هم تصویب کرده اعمال نمی کنیدچراتوروز روشن داریدحق ما وزن بچه هایمان رامی خوریدان وقت که ما تومناطق جنگی بودیم شماکجای این مملکت بودید که حالا با اعمال نکردن قانون دارید حق مارابالا می کشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
هر کسی باعث این اجحاف شده کارش غیرانسانی و کثیف
مثل همان کشیدن ماسک تنفسی توسط پزشک اسپانیائی از افراد مسن و وصل آن به افراد جوانتر
بریدن نان از اون هم بدتره
البته اون بنده خدا از اجبار اینکار رو کرده اما اینجا بحساب خودشون با زرنگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
دولت تبعیض بین بازنشستگان دولت و تامین اجتماعی رو کنار بزاره و سریع بدهی خودشو به سازمان پرداخت کنه ما بازنشستگان تامین گناهکار نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
این افزایش 600 تا 700 هزار تومان همان افزایش 15 درصد هست که قرار هست برای همه ی کارمندان شاغل و بازنشسته باشد و وعده الکی به بازنشسته ها می دهند و برای شانه خالی کردن از افزایش 50 درصدی حقوق بازنشسته ها می باشدو فقط می خواهند سر بازنشسته ها کلاه بگذارند
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۱۹:۲۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
زمان دقیق واریز پاداش بازنشستگان کشور اعلام کنیذ
Iran (Islamic Republic of)
معصومه محمدی
۱۹:۱۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
روزهای سیاه میگذرد ولی دست دزدان اقتصادی بزودی برملاع خواعد شد روز میلاد باسعادت ابوالفضال العباس بر پاسداران میهن مبارک باشد
Iran (Islamic Republic of)
یزدانی
۱۹:۱۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
من یک مستمر بگیر م با حقوق 700تومن این انصافه من همیشه دعا گوی شما هستم خدا حاکم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
آقای نوبخت استاد توجیه هستند و این بار هم خیلی خوب عدم متناسب سازی حقوق بازنشستگان دولت با کارمندان را توجیه کردند. بازنشستگان تامین اجتماعی هم که ظاهرا غیر از خدا هیچ یاوری ندارند.....
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۰۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
بازنشسته سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور وابسته به وزارت جهاد کشاورزی هستم در پایان سال 1397 بازنشسته شدم متاسفانه هنوز مطالبات بازنشستگی اعم از پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی خود را دریافت نکرده ایم. آن وقت جناب آقای نوبخت از پرداخت مطالبات بازنشستگان سال 1398سخن می گوید. آقا تورا به خدا یک مقدار با مردم رو راست باشید. واقعا که ...........................
Iran (Islamic Republic of)
حمیدتقوی
۱۹:۰۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
اقای نوبخت من 6 تا بچه دارم راننده بودم با این قرنطینه بقران ماندم خرج بجهامو از کجا برم حداقل یک بسته حمایتی دولت واریز کنه باز از یارانه مون کم کنه بعضی از کرونا می میرن من با بچه‌هام از گرسنگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام اقای نوبخت من یک مستمر بگیر هستم وقتی دریافتی حقوقم را میبینم تا چند روز ناراحت و نگران هستم من نفرین میکنم کسی را که این حقوق را می دهد پس بریم گدایی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
بازنشستگان تامین اجتماعی تکلیفشان چیست ظاهراآنهارافراموش کردید.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۵۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
توجیهات ایشان منطبق بر قانون اساسی، قانون برنامه پنجساله پنجم و ششم همچنین قانون مدیریت خدمات کشوری نیست. تفاوت حقوق شاغلین و بازنشستگان چقدر باید اختلاف داشته باشد. آقای نوبخت که نمیدانم برچه اساسی تفسیر می کنی. فقط این را می دانم اقدامات شما در این خصوص به دور از عدالت و تبعیضی بیش نیست. بنده نمیدانم با یک جوان بیکار و دو بیمار در خانه چطوری زندگی خود را بچرخانم خدایا توکل بر تو. حق و حقوق مان را از ظالمین مسلمان بگیر
Switzerland
سید فروزان
۱۸:۴۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
آقای نوبخت و دیگر وزرای ملیارد دولت ، حداقل برای ظاهر نمایی هم شده ، دوماه از حقوق‌های انچنانی خود را نمیگرفتند و به افراد محتاج میدادند
Iran (Islamic Republic of)
A3
۱۸:۳۱ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
ب بقیه ی اقشار حقوق بگیر عزیز و زحمت کش کاری ندارم فقط میتونم بگم خداکنه افزایش حقوق مناسب ب رستشون بخوره
اما ب قول این دوستمون پایین ترین حقوق رو مستمری بگیران داره لطفا حداقا این ۵۰ درصد رو برای این قشر فقیر در نظر بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
Yjc محترم لطفا پیگیر حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی باشین اصلا اضافه حقوق مشخص نشده و همسان سازی هم ک هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
اینهمه مال واملاک معدن وطلا ووووووکشورمون دست شماست ،شما خودتون میتونید با این حقوق زندگی بگذرونید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
وقتی مالیات اضافه کار ماهیانه اقای نوبخت از حقوق یک بازنشسته معمولی بیستر است این فرد چگونه میتواند در مورد بهبود وضعیت معیشت این قشر فراموش شده قدمی مثبت بردارد .
به تجربه هم ثابت شده هرچه وضعیت معیشیتی افرادی که تصمیمات اقای نوبخت برایشان سرنوشت ساز است از اقشار کم درامد تر باشند مخالفت اقای دکتر با بهبود وضعیت زندگی انان سخت تر و ناممکن میشود گویی که اقای دکتر به این افراد از جیب شان صدقه میدهد..
نمونه بارز ان شیوه عمل ایشان در مورد بازنشستگان مسهود است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
از خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان استدعا داریم که به سراغ آقای نوبخت رفته و از ایشان سوال کنید که چه زمانی قراره بدهی سهم دولت را به صندوق ذخیره فرهنگیان تسویه نمایید.ما در سال ۹۶ بازنشسته شدیم ولی هنوز طلبمان را از صندوق ذخیره فرهنگیان به طور کامل پرداخت نکرده اند و جواب میدهند هر زمانی که دولت بدهی خودش را به صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت کرد، ما هم بدهی خود به فرهنگیان عزیز را پرداخت خواهیم کرد.البته دولت یکبار هم توسط دیوان عدالت اداری محکوم به پرداخت تمام و کمال بدهی خودش شده ولی متاسفانه هیچگونه اقدامی تا کنون صورت نگرفته.بنده شنیده ام که از سال ۹۴ هنوز بدهی داره.صبر معلمان بازنشسته هم حد و اندازه ای داره جناب نوبخت.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۴۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
من با مدرک دکتری، ۳ بار صحبت این بابا را خوندم و آخر نفهمیدم چرا برای همه دستگاهها و بازنشستگان اعمال نشده، حال آنکه این آقا برای عموم مردم صحبت میکنه الله و اعلم!!!
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۱۷:۳۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
ادم برنامه وبودجه تامین اجتماعی راببین؟ حقوق تقریبا صفر تورم ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بدر
۱۷:۱۲ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
اون بازنشسته ای که پونصد تومن حقوق میگیره صد هزارتومن افزایش حقوق کافیه تو این اوضاع خرج ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
E.m
۱۶:۳۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
دم کرونا گرم که آقازاده و بدبخت زاده براش فرق نداره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
ولی درمانش فرق فکوله
۱۲۳
آخرین اخبار