۱۵۰ مرکز جامع سلامت در مناطق محروم کشور مشغول خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی هستند

مدیرعامل بنیاد برکت درباره احداث و توسعه مراکز جامع سلامت و بیمارستان‌های این مجموعه در کشور توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اظهارکرد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در سال‌های گذشته هشت بیمارستان با حدود ظرفیت هزار تختخواب ساخته است است که همه این بیمارستان‌ها در خدمت به بیماران کرونایی مشغول خدمت رسانی هستند.

او با بیان اینکه بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی برکت امام خمینی شهرستان میانه واقع در استان آذربایجان شرقی و بیمارستان ۹۶ تختخوابی برکت شهید ستاری شهرستان قرچک واقع در استان تهران از جمله بیمارستان‌های بنیاد برکت است، گفت: بیمارستان ۱۴۱ تختخوابی برکت حضرت رسول شهرستان فردوس واقع در استان خراسان جنوبی و تکمیل و توسعه بیمارستان ۹۶ تختخوابی برکت امام خمینی شهرستان درگز در استان خراسان رضوی از جمله این بیمارستان هاست.

مدنی افزود: از دیگر بیمارستان‌های برکت می‌توان به بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی معتمدی شهرستان گرمسار واقع در استان سمنان بیمارستان ۹۰ تختخوابی رازی شهرستان واقع بانه در استان کردستان و بیمارستان ۹۶ تختخوابی برکت فاطمه زهرا شهرستان مینودشت واقع در استان گلستان نام برد.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: همچنین بیمارستان ۸۵ تختخوابی آیت الله بهاری شهرستان بهار استان همدان از جمله بیمارستان‌های تحت پوشش بنیاد برکت است.

او با بیان اینکه بر اساس کنترل‌های انجام شده هم اکنون بیمارستان پذیرای بیماران مبتلا به کرونا هستند تصریح کرد: دو بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در استان خوزستان و ۱۲۰ تختخوابی در استان فارس از مراحل اجرا را پشت سر گذاشته اند که پیش‌بینی می‌شود به ترتیب در سال ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ به بهره برداری برسند.

مدنی گفت: بنیاد برکت تا کنون ۱۵۰ مرکز جامع سلامت و کلینیک درمانی در کشور راه اندازی کرده است که این مراکز در دور افتاده‌ترین نقاط محروم کشور مشغول خدمت رسانی در شبکه سلامت و درمان کشور به بیماران کرونا هستند.

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: طبق توافق وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تعدادی این مراکز جامع سلامت به زودی به بیش از ۲۳۰ مرکز خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار