طرز تهیه ته چین آلو و اسفناج با مرغ

اگر دوست دارید طعم یک ته چین فوق العاده خوشمزه و مقوی را بچشید، حتما یکبار ته چین آلو، اسفناج و مرغ را امتحان کنید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر دوست دارید طعم یک ته چین فوق العاده خوشمزه و مقوی را بچشید، حتما یکبار ته چین آلو، اسفناج و مرغ را امتحان کنید.

طرز تهیه ته چین آلو و اسفناج با مرغ


مواد لازم برای طرز تهیه ته چین آلو و اسفناج با مرغ (برای ۳ نفر):
برنج ۲ پیمانه
مرغ ۲۵۰ گرم
اسفناج نیم کیلو
آلو بدون هسته یا برگه قیسی ۱ لیوان
پیاز داغ ۳ قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده به میزان لازم
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
زرده تخم مرغ ۳ عدد
ماست سفت ۲ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
روغن زیتون ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری
روغن حیوانی در صورت تمایل


مراحل طرز تهیه ته چین آلو و اسفناج با مرغ:


ـ برنج را با نمک و آب خیس کنید.

ـ اسفناج پاک کرده و شسته شده را خرد کنید و بدون آب روی حرارت گذاشته و نمک و زردچوبه و ۲ قاشق روغن زیتون اضافه کنید و صبر کنید تا پخته شود و بعد از تبخیر شدن آب اسفناج، حرارت را خاموش کنید و پیاز داغ را اضافه کنید.

ـ مرغ را با یک عدد پیاز و نمک و فلفل و زردچوبه پخته وپس از پخته شدن آب مرغ را به خورد گوشت داده تا خوشمزه شود و سپس گوشت را ریش ریش و از هم باز کنید.

ـ در صورت استفاده از آلو، آنرا خوب بشویید و هسته را در آورده و با استفاده از کمی آب آنرا بجوشانید تا نرم شود و چنانچه از برگه قیسی استفاده می‌کنید برگه‌ها را در آب خیسانده تا کمی نرم شود و خوب شسته تا عاری ازشن شود، چون بعضی از برگه‌ها در سطح شان شن ریزه وجود دارد.

ـ برنج را به سبک کته روی حرارت گذاشته روغن زیتون اضافه کنید و صبر کرده تا آبش تبخیر شود یا برنج را آبکش کرده بعد زرده تخم مرغ و ماست و زعفران را با هم زده و یک الی دو قاشق روغن حیوانی و برنج را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

ـ کف قابلمه را چرب کرده و نیمی از برنج را در آن ریخته و با پشت قاشق سطح آنرا صاف کنید بعد به ترتیب یک لایه اسفناج و یک لایه مرغ و یک لایه آلو بچینید و با پشت قاشق صاف کنید و در آخر یک لایه دیگر از برنج و دو باره با پشت قاشق صاف کنید و درب قابلمه را گذاشته با استفاده از شعله پخش کن و حرارت کم برنج را به مدت سه ربع ساعت الی ۵۰ دقیقه دم بیندازید با نگاه کردن به حاشیه برنج در قابلمه میتوانید رنگ ته چین مرغ را ببینید و زمان مناسب برای کشیدن در دیس را انتخاب کنید.

 

 

منبع: بیتوته

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار