دبیرکل خانه پرستار ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مردم برای انجام کارهای غیرضروری به بیمارستان مراجعه نکنند

شریفی مقدم گفت: به مردم توصیه می‌کنم که به بیمارستان ها و مراکز درمانی جهت انجام کارهای غیرضروری مراجعه نکنند.

محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: در چنین شرایطی به دلیل شیوع بیماری کرونا، به مردم توصیه می‌کنم که به بیمارستان ها و مراکز درمانی جهت انجام کارهای غیرضروری مراجعه نکنند. بیمارستان ها در شرایط عادی آلوده هستند اما امروزه میزان شدت آلودگی به دلیل شیوع بیماری کرونا بیشتر از قبل شده است.

او ادامه داد: یکی از اقدامات و کمک‌های مردم به پرستاران و کادر درمانی، ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی، شستن دست‌ها به طور مرتب با آب و صابون است.

دبیرکل خانه پرستار ایران بیان کرد: متاسفانه تعدادی از پرستاران در خط مقدم مبارزه با بیماری جان خود را از دست داده‌اند. تا  زمانی که مردم مسائل بهداشتی یا ترددهای غیرضروری در سطح شهر را رعایت نکنند چرخه انتقال ویروس قطع نمی شود.

شریفی مقدم تاکید کرد: اگر در عید نوروز مردم اقدام به سفرهای نوروزی نمی‌کردند  و پروتکل های ابلاغی کشوری و وزارت بهداشت را رعایت می کردند  احتمالا تا  پایان فروردین این عارضه کنترل می‌شد.

او بیان کرد: به طور کلی کنترل بیماری کرونا بستگی زیادی به رفتار مردم دارد، افزود: افزایش دمای هوا  و گرم شدن  هوای کشور هیچ ارتباطی با کنترل بیماری کرونا ندارد زیرا این ویروس در دمای بالای ۶۰ درجه کشته می‌شود و در هیچ نقطه‌ای از کشور ما چنین دمایی را تجربه نکرده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار