کره شمالی: آمریکا از سیاست خصمانه خود دست نمی‌کشد

رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرد آمریکا سیاست خصمانه خود در قبال پیونگ‌یانگ را رها نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، رسانه دولتی کره شمالی روز دوشنبه اعلام کرد آمریکا سیاست خصمانه خود در قبال پیونگ یانگ را رها نخواهد کرد حتی اگر سران دو کشور روابطه خوبی با هم داشته باشند.

یک مقام کره شمالی نیز ضمن انتقاد از اظهارات مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت پمپئو تمایل کره شمالی برای بازگشت به مذاکرات دو جانبه با آمریکا را تضعیف می‌کند.

اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با ارسال نامه‌ای به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، پیشنهاد همکاری در مبارزه با ویروس کرونا را به این کشور داد. وعده ترامپ برای کمک به کره شمالی در مبارزه با ویروس کرونا در حالی مطرح می‌شود که آمریکا سنگین‌ترین تحریم‌ها را علیه پیونگ یانگ وضع کرده و ارسال سوخت، مواد غذایی و دارویی را نیز به این کشور هدف قرار داده است.

پس از بدعهدی آمریکا در مذاکرات با کره شمالی، پیونگ یانگ فعالیت‌های موشکی خود را از سر گرفته است. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پیشتر گفته بود تا زمانی که آمریکا تغییری در رویکرد خود در مذاکرات دو جانبه صورت ندهد، از توقف برنامه هسته‌ای این کشور خبری نخواهد بود.

روز یکشنبه وزارت دفاع ژاپن و ستاد کل ارتش کره جنوبی اعلام کردند پیونگ یانگ اقدام به شلیک موشک به سمت دریای ژاپن کرده و ۲ پرتابه شلیک شده توسط کره شمالی احتمالا موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد بودند. پیشتر نیز کره شمالی یک موشک را در دوم فروردین ماه آزمایش کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار