معاون نظارت و پایش محیط زیست فارس:

آغاز پایش سیستم بی‌خطرساز بیمارستانی در فارس/مشکل دفع پسماند بیمارستانی نداریم

معاون نظارت و پایش محیط زیست فارس گفت: از این هفته نظارت و پایش حضوری سیستم بی‌خطرساز بیمارستانها برای نظارت بر چگونگی کارکرد این سیستم‌ها در شرایط کرونا انجام خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، لیلا تاجگردون ظهر امروز در جمع خبرنگاران،  گفت: اگرچه پیش از بروز کرونا ویروس به طور مرتب نظارت و پایش سیستم آتوکلاو بیمارستان‌های استان فارس انجام می‌شد اما به دلیل شیوع این بیماری، حساسیت‌های بیشتری در این باره در دستور اجرا قرار گرفته است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست فارس ادامه داد: از آزمایشگاههای متعمد نیز خواسته شده که تجهیزات لازم را در اختیار داشته باشند.

او با بیان اینکه تعداد دفعات سرکشی به روند دفع پسماندهای عفونی بیمارستانی در استان بیشتر شده است، از بیمارستان‌هایی که دارای آتوکلاو هستند و نسبت به بی خطر سازی پسماندها اقدام می‌کنند، تشکر و قدردانی کرد.

تاجگرودن بیان کرد: پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها به شهرداری تحویل داده می‌شود و طی تماس و پیگیری روزانه با مسئولان شهرداری این مهم را دنبال می‌کنیم.

او با بیان اینکه پایش مستمر بیمارستان‌ها در راس برنامه اداره کل محیط زیست فارس قرار دارد، یادآور شد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، محیط زیست نسبت به ارسال دستورالعمل‌های مقابله با ویروس کرونا به علوم پزشکی، نظام پزشکی، همه بیمارستانها، مدیریت پسماند شهرداری، دادستان و حضور مستمر در جلسات پدافند غیر عامل استانداری اقدام کرده است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست فارس اضافه کرد: تاکنون مشکلی برای دفن پسماندهای عفونی بیمارستان‌های درگیر کرونا در فارس گزارش نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار