حزب‌الله عراق: برای مقابله با هر حمله آمریکا آماده‌ایم

سخنگوی حزب الله عراق اعلام کرد نیرو‌های مقاومت برای مقابله با هرگونه اقدام آمریکا برای باقی ماندن در عراق یا هدف قرار دادن این نیرو‌ها آمادگی دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، محمد محیی، سخنگوی رسمی گردان‌های حزب الله عراق اعلام کرد: تحرکات آمریکا در عراق تصادفی نیست و همچنین تلاشی برای بازآرایی نیرو‌ها به شمار نمی‌رود بلکه در چارچوب اهدافی صورت می‌گیرد که واشنگتن برای دستیابی به آن‌ها تلاش می‌کند.

محمد محیی گفت: آمریکا با این اقدامات برای حفاظت از خود برابر حملات تلاش می‌کند چرا که نیرو‌های آن مصون نیستند. نیرو‌های مقاومت برای مقابله با هرگونه اقدام ایالات متحده برای باقی ماندن در عراق یا هدف قرار دادن این نیرو‌ها آمادگی دارند.

وی اضافه کرد: ما تهدیدات آمریکا را جدی می‌گیریم. ما هر بار که نیرو‌های آمریکایی را هدف قرار دادیم آن را صریحا اعلام کردیم و مسئولیت حملات را بر عهده گرفتیم. این حق ملت عراق است که در برابر آمریکا و توطئه‌ها و اهداف پلید آن، مقاومت کنند.

محیی گفت: ما برای مقاومت در برابر نیرو‌های آمریکایی در صورتی که به باقی ماندن در عراق یا هدف قرار دادن نیرو‌های ما اصرار داشته باشند آمادگی داریم. آمریکایی‌ها می‌دانند که اولین مانعی که برابر آن‌ها قرار دارد گردان‌های حزب الله است و برای همین برای تضعیف آن تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: ما به عنوان یک گروه مجاهد از سال ۲۰۰۳ پیش از تاسیس حشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) با آمریکایی‌ها مقابله کرده ایم. آمریکا بار‌ها تلاش کرد گردان‌های حزب الله را هدف قرار دهد. گروه‌های مقاومت به ویژه گردان‌های حزب الله، توانمندی و امکانات مقابله با نیرو‌های آمریکایی را دارند. ملت عراق و گروه‌های مقاومت آن بسیار قویتر از گذشته شده اند و می‌توانند با اشغالگران آمریکایی مقابله کنند.

محمد محیی اضافه کرد: ما از توطئه‌های آمریکایی‌ها چه در داخل عراق و چه در خارج از آن برای هدف قرار دادن گروه‌های مقاومت آگاه هستیم. دولت آمریکا برای فرار از بحران بزرگ کرونا که درگیر آن شده است تلاش می‌کند و ترامپ فهمیده است که دور دوم ریاست جمهوری خود را از دست خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار