۹۵ درصد مردم سمنان از لحاظ ابتلا به کرونا غربالگری شدند

فرماندار سمنان گفت: ۹۵ درصد جمعیت این شهرستان در طرح غربالگری سلامت، به منظور شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا، ارزیابی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید عباس دانایی فرماندار سمنان گفت: غربالگری شهروندان شهرستان سمنان به ۲ روش خودارزیابی در سامانه و تماس تلفنی کارشناسان مراکز بهداشت با خانوار‌ها انجام شده است.

او افزود: شهروندان در روش خودارزیابی می‌توانند با مراجعه به سامانه خوداظهاری سلامت به نشانه salamat.gov.ir برای ارزیابی وضعیت جسمی خود و شناسایی افراد مشکوک به کرونا ثبت‌نام کنند و سربازان عرصه سلامت را در شکست زنجیره انتقال ویروس کرونان یاری دهند.

فرماندار سمنان تصریح کرد: به منظور جلوگیری از قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در کنار طرح غربالگری سلامت با جدیت در حال اجرا است و در روز دهم فروردین ۲ خودرو که سرنشینان آن بومی سمنان نبودند توقیف شد.

دانایی یادآور شد: در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ورود به شهرسمنان از سه سمت شمال، شرق و غرب با نظارت امکان‌پذیر است و تمام ورودی‌های فرعی به منظور جلوگیری از ورود افراد غیربومی و مسافر به داخل شهر برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا مسدود شده است.

او اظهار داشت: در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تنها خودرو‌های شخصی اجازه ورود به داخل شهر را دارند که ساکن سمنان باشند.

فرماندار سمنان با بیان اینکه در روز‌ها عادی روزانه ۹۰ رام قطار به مقصد مشهد مقدس از سمنان عبور می‌کرد، اما این روز‌ها تعداد قطار‌های عبوری از سمنان کاهش چشمگیری داشته است، افزود: این آمار نشان می‌دهند شهروندان با کاهش مسافرت‌ها و ماندن در خانه تا حدی ویروس کرونا را جدی گرفته و برای قطع زنجیره انتقال کمک می‌کنند.

دانایی ابراز کرد: شکست ویروس کرونا تنها به رفتار مردم و عمل به توصیه‌های کارشناسان بهداشت مبنی بر ماندن در خانه بستگی دارد و انتظار می‌رود شهروندان با ماندن در خانه در شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشور‌ها به این ویروس مبتلا شدند و صد‌ها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکار‌های ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار