تدابیر دولت برای ماندن مردم در خانه

خروجی‌ها و ورودی تفرجگاه‌های خارج شهر‌های کردستان درروزطبیعت مسدود می‌شود.

تدابیر دولت برای ماندن مردم در خانهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،استاندار کردستان گفت: در راستای کنترل شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از تجمع مردم از عصر دوازدهم فروردین همە خروجی‌ها و ورودی تفرجگاه‌های خارج شهر مسدود می‌شود.

 بهمن مرادنیا در جلسه ویدئوکنفرانس وزیر کشور با استانداران سراسر کشور در خصوص بررسی و رفع نواقص طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با بیان اینکه سرانه درآمدی مردم استان نسبت به دیگر استان‌ها پائین‌تر است، افزود: جهت حل برخی از مشکلات اقتصادی اقشار آسیب‌پذیر در دوران بیماری کرونا اگر امکان‌پذیر است دولت یارانه سه ماهه اول سال را بصورت یکجا به حساب خانوار‌ها واریز کند.

وی ادامه داد: در این شرایط دولت می‌تواند یک بسته سبد مواد غذایی را تهیه و در میان خانواده‌های کم‌درآمد و بی‌بضاعت تقسیم کند که این امر می‌تواند به رونق تولید در بخش کشاورزی کمک کند.

مرادنیا با اشاره به اینکه هم‌اکنون نرخ تضمینی مرغ در کشور ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان و در کردستان کمی بیش از ۱۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود، گفت: بی‌گمان با ادامه این روند بخش تولید ضربه خواهد دید و آثار آن در دو ماه آینده پدیدار خواهد شد و برای جلوگیری از این موضوع دولت بهتر است یک سبد غذایی تهیه و میان خانوار‌های کم بضاعت تقسیم کند.

وی افزود: خیرین استان کردستان از آغاز بیماری کرونا بصورت مستقیم دو میلیارد تومان کمک کردە‌اند کە جای تقدیر و قدردانی دارد.

مرادنیا ادامە داد: در سطح استان کردستان ٦۰ هزار بستە مواد بهداشتی بە ارزش ۲۵ میلیارد ریال میان خانوادە‌های کم‌بضاعت و حاشیەنشین تقسیم شد و در تلاش هستیم برای ۱۰ هزار خانوار بستە‌های مواد غذایی تهیە و توزیع کنیم.

استاندار کردستان همچنین به اجرای طرح فاصله‌گذاری در استان نیز اشاره کرد و گفت: این طرح از همان روز ابلاغ در کردستان به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در این طرح ۲۵ نقطه استان با ۴۵۰ نیرو کنترل می‌شود و با توجه به تاکید رئیس جمهور محترم مبنی بر مدارا با مردم تاکنون در این طرح ۵۵ مورد جریمه و ۱۰ توقیف خودرو داشته‌ایم.

مرادنیا در ادامە سخنان خود بە بستە‌شدن ورودی و خروجی شهر‌های استان بە مناسبت روز طبیعت و سیزدە بە‌در خبر داد و گفت: در جهت کنترل شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از تجمع مردم از عصر دوازدهم فروردین همە خروجی‌ها و ورودی تفرجگاه‌های خارج شهر مسدود می‌شود.

استاندار کردستان همچنین بە تصمیم تامین الکل برای واحد‌های تامین‌کنندە مواد ضدعفونی کنندە از جانب وزارت صمت واکنش نشان داد و اظهار داشت: در کردستان چهار واحد تولیدی خط تولیدشان را برای تولید مادە ضدعفونی کنندە تغییر دادند و مواد ضد عفونی‌کنندە را با ۵۰ درصد قیمت کمتر تولید می‌کنند کە این تصمیم می‌تواند تولید در این واحد‌ها را متوقف کند.

انتهای پیام /ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.