رئیس کمیته پژوهش علوم پزشکی مشهد گفت: ۸۰۰ هزار بروشور آموزشی ضدکرونایی شامل ۷۵۰ هزار بروشور آموزش بهداشت فردی و محیطی و ۵۰ هزار بروشور آموزش نحوه استفاده از انواع ضدعفونی‌کننده‌ها به چاپ رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید جعفری‌نژاد رئیس کمیته پژوهش و برنامه‌ریزی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۸۰۰ هزار بروشور آموزشی ضدکرونایی شامل ۷۵۰ هزار بروشور آموزش بهداشت فردی و محیطی و ۵۰ هزار بروشور آموزش نحوه استفاده از انواع ضدعفونی‌کننده‌ها به چاپ رسید که با همکاری تمامی مجموعه‌ها در نقاط مختلف شهر به‌ویژه مناطق حاشیه شهر توزیع شد.

او ادامه داد: به همین منظور بسیج اطلاع‌ رسانی بیماری کرونا اقدامات متعددی در حوزه‌های درون و برون‌بخشی انجام شد و در گام نخست چاپ و توزیع بروشور‌های آموزشی ضدکرونایی با همکاری نیرو‌های بسیج محلات و جامعه پزشکی، استانداری، شهرداری و نیرو‌های مردمی در نقاط مختلف شهر به‌ویژه مناطق حاشیه شهر بود.

رئیس کمیته پژوهش و برنامه‌ریزی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با همکاری روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مرکز شبانه‌روزی پاسخگویی به سوالات مردمی کرونایی فعال شد و در مبادی ورودی شهر مشهد و مکان‌های تردد زائر «پایانه مسافربری، راه‌آهن و فرودگاه» نیز ایستگاه‌های تب‌سنجی و غربالگری فعال شد.

جعفری نژاد با بیان اینکه در بحث آگاهی‌رسانی به مردم تهیه تعداد ۲۰ هزار پمفلت، تهیه فایل‌های اطلاع‌رسانی در مکان‌های مختلف همچون حرم مطهر رضوی و ... را داشتیم، افزود: خوشبختانه همکاری بسیار خوبی میان دانشگاه علوم پزشکی و آستان قدس رضوی تا زمانی که درب‌های حرم مطهر رضوی باز بود صورت پذیرفت و به طور قطع این همکاری پس از بازگشایی ادامه خواهد یافت.

او تصریح کرد: با هماهنگی صورت گرفته با استانداری از ظرفیت مجموعه‌های مختلف همچون شهرداری، راه و شهرسازی، مخابرات و دیگر مجموعه‌ها در مسیر اطلاع‌رسانی هرچه بهتر به مردم در بیان هشدار‌های کرونایی به‌ خوبی استفاده شد و با همکاری این مجموعه‌ها ماسک و محلول ضدعفونی‌کننده در اختیار عموم مردم به‌ویژه افراد محروم ساکن مناطق حاشیه شهر قرار گرفت.

رئیس کمیته پژوهش و برنامه‌ریزی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از اولین اقدامات صورت گرفته پس از آغاز به کار ستاد ملی مبارزه با کرونا که به دستور مقام معظم رهبری فعال شد، راه‌اندازی سامانه سلامت همگانی به نشانی اینترنتی https:/www.salamat.gov.ir/ بوده تا غربالگری سلامت مردم توسط خودشان انجام شود؛ در صورتیکه مورد مشکوکی در هر فرد باشد اقدامات لازم جهت انجام امورات درمانی و پیشگیرانه صورت می‌پذیرد.

جعفری نژاد با تأکید بر اینکه در کنار انجام طرح غربالگری اینترنتی، اجرای طرح غربالگری تلفنی را هم در دستور کار خود قرار دادیم، افزود: به منظور انجام غربالگری بهتر پوستر‌هایی در رابطه با سامانه‌های تلفنی ۱۹۱ و ۴۰۳۰ و سامانه اینترنتی: https:/www.salamat.gov.ir/ به‌چاپ رسید و در گام بعد طرح غربالگری تلفنی را با همکاری بسیج جامعه پزشکی و مرکز مخابرات مشهد داشتیم.

او ادامه داد: اقدام دیگر برگزاری جلسه با سازمان آرامستان‌ها و روحانیون داوطلب در بحث تغسیل و تدفین شرعی و اسلامی متوفیان کرونایی بود و با همکاری شهرداری نیز در جهت گندزدایی محل‌های پرتجمع صورت پذیرفت.

رئیس کمیته پژوهش و برنامه‌ریزی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه به‌زودی زود جشن ریشه‌کنی کرونا را با مشارکت و همکاری مردم می‌گیریم، گفت: بسیار خوشنودیم که تمامی مجموعه‌های دولتی، خصوصی و مردمی در بحث ریشه کنی کرونا همکاری بسیارخوبی داشتند و امیدواریم که به‌زودی زود جشن ریشه‌کنی کرونا را از جوار بارگاه منور رضوی با حضور تمامی مردم که مهمترین نقش را در این مدت ایفا نمودند بگیریم.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.