شرایط استان اصفهان از نظر نرخ ابتلا به کرونا رو به بهبود است

استاندار اصفهان گفت:شرایط استان اصفهان از نظر نرخ ابتلا به کرونا رو به بهبود است و به شرایط قابل کنترل و پایدار رسیده ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،استاندار اصفهان استاندار اصفهان در ارتباط تصویری با رئیس جمهور با تبیین شرایط موجود در استان و گزارش وزارت بهداشت گفت: تا هفته آینده با توجه به شرایط، به تصمیم گیری و اجرای مصوبات استانی یا کشوری اقدام می‌کند.

عباس رضایی با بیان اینکه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۰ درصد از هزینه‌های بیمارستانی را پرداخت می‌کنند و ۹۰ درصد مابقی را بیمه پرداخت می‌کند افزود: بر اساس مصوبه امروز، افرادی که تمکن مالی ندارند از پرداخت ۱۰ درصد فرانشیز هم معاف شدند و اتباع خارجه نیز مشمول این معافیت خواهند شد و در صورتیکه فرد مبتلا زیرپوشش بیمه‌ای نباشد در همان بیمارستان زیرپوشش بیمه قرار می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه برای بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس هفته آینده تصمیم گیری می‌شود گفت: چنانچه در مراکز تشخیصی، ابتلای فرد به کرونا قطعی شد، آن مرکز موظف است یکی از افراد خانواده و بستگان نزدیک فرد و همچنین یکی از افراد را در محل اشتغال فرد، مطلع نماید.

رضایی با بیان اینکه فرد مبتلا پس از بهبودی کامل وارد جامعه می‌شود افزود: فرد مبتلا چنانچه با پنهان کردن بیماری و یا با رفتار‌های پر خطر باعث انتشار این ویروس شود، با دستور قضایی و به جرم نقض قانون و به خطر انداختن سلامت جامعه، مجازات خواهد شد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مردم تا ۹۵ درصد از طرح فاصله گذاری راضی هستند گفت: بهبودی شرایط فعلی کشور را مدیون همکاری مردم هستیم و امیدواریم این همکاری ادامه یابد.

او با بیان اینکه استان اصفهان با هزار تخت آی سی یو هیچ کمبودی از لحاظ زیر ساخت‌های بیمارستانی ندارد از تلاش شبانه روزی کادر درمان استان تقدیر کرد و گفت: شرایط استان از نظر نرخ ابتلا به کرونا رو به بهبود است و به شرایط قابل کنترل و پایدار رسیده ایم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.