ویروس کرونا؛ طراحی و ساخت تونل ضدعفونی‌کننده

شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا اقدام به طراحی گیت‌های ضد عفونی کرده است.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری البرز، در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا اقدام به طراحی گیت‌های ضد عفونی کرده است.

این گیت‌های ضد عفونی‌کننده در دو مدل Indoor و Ootdoor تولید می‌شود که می‌توان از آن جهت ضدعفونی کردن افرادی که قصد ورود و یا خروج از مکان‌ها و ساختمان‌ها را دارند بهره برد.

مهندس فدوی مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان اکسون گفت: فرایند ضدعفونی کردن این گیت‌ها به شکلی طراحی شده است که زمانی که افراد از آن گذر می‌کنند تمامی اندام‌های آن‌ها با موارد ضد عفونی کننده مورد مه‌پاشی قرار می‌گیرد که این امر به از بین رفتن آلودگی از سطح بدن افراد می‌انجامد.

او افزود: در این دستگاه از سنسور‌های حرکتی استفاده شده که این امکان را فراهم می‌کند که تنها در زمان عبور افراد از این گیت‌ها فرآیند ضدعفونی‌کنندگی صورت پذیرد که این خود باعث صرفه‌جویی در مصرف مواد ضد عفونی کننده می‌شود. 

تونل ضدعفونی‌کننده

مهندس فدوی عنوان کرد: مخزن ۱۰۰ لیتری به کار رفته در این تونل‌ها مداومت کاری آن را برای مه پاشی در تمام مدت روز فراهم می‌آورد و همچنین کفی‌های مورد استفاده در این دستگاه جاذب.‌های مناسب آب بوده که مه پاشی‌های که به زمین می‌رسند را به خوبی جذب می‌کنند.

از قابلیت‌ها و امکانات گیت‌های ضد عفونی کننده می‌توان به طراحی زیبا و منحصر به فرد، ضد عفونی کردن کامل افراد به هنگام گذر از گیت، تعبیه نازل‌های مه‌پاشی در بهترین زوایای موجود، ابعاد و حجم کم و قابل استفاده در مکان‌ها و راهرو‌های کوچک، مصرف بهینه مواد ضدعفونی کننده با تعبیه سنسور‌های حرکتی، قیمت بسیار مناسب، مخزن ۱۰۰ لیتری مواد ضد عفونی کننده، مورد استفاده در فضا‌های باز و تحمل بارندگی (مدل outdoor)، مناسب جهت عبور سریع عابران از تونل، اجرا و راه اندازی سریع و مه‌پاشی با سرعت بالا اشاره کرد.

مهندس فدوی گفت: بازار هدف این محصول هر مکانی است که نیاز به ضد عفونی کننده کردن افراد به هنگام ورود و یا خارج شدن از آن مکان را دارند، می‌باشد، که این مکان‌ها می‌تواند شامل بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه آهن، مراکز خرید، مجتمع‌های تجاری، کلینیک‌های پزشکی، شرکت‌ها، کارخانجات صنعتی، خانه‌های مسکونی و …باشد.


بیشتر بخوانید: تولید نانو پوششی با خواص ضدویروسی در مترو


گیت ضد عفونی کننده مدل outdoor مناسب مکان‌های باز است که مقاوم در برابر باد و باران و عوامل محیطی است که جهت استفاده در فضا‌های باز، ورودی‌های بیمارستان‌ها، ورودی پاساژ‌ها، پیاده‌رو‌ها و… طراحی شده است و گیت ضد عفونی کننده مدل indoor جهت استفاده در مکان‌های سرپوشیده، کلینیک‌های پزشکی و محیط‌هایی که کمتر در معرض عوامل محیطی قرار دارند مناسب است.

در این تونل‌ها توسط نازل‌های مه پاشی سه مرحله استریلیزاسیون صورت می‌گیرد که این نازل‌ها در بهترین زوایای موجود قرار گرفته اند تا بیشترین کارایی را در تابش مواد ضد عفونی کننده به محیط داخلی محفظه تونل را داشته باشند. این امر می‌تواند به رفع آلودگی و نابودی ویروس‌های احتمالی از بدن و وسایل افراد منجر شود.

گفتنی است: شرکت دانش بنیان اکسون مستقر در پارک جهت کنترل و مقابله با شیوع بیماری‌های تنفسی محصولات دیگری مانند تب‌سنج دیجیتال، ضدعفونی کننده‌های" uv دستی و برای محیط " را در دست طراحی و تولید دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار