چند راهکار ساده برای لاغر شدن

متخصص پزشکی ورزشی به بیان توضیحاتی درباره روش‌های لاغری پرداخت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر حسین عابدی یکتا متخصص پزشکی ورزشی، برای مقابله با چاقی باید مقدار استفاده از نان را در وعده‌های غذایی کم کرد و در صبحانه برای کاهش وزش از کره و مربا کمتر استفاده شود و یا اصلا استفاده نشود.

عابدی یکتا در ادامه گفت: کره و خامه جز گروه چربی‌ها هستند و منجر به اضافه وزن می‌شوند. هر قاشق کره بیش از ۱۰۰ کالری به ما انرژی می‌دهد و هر قاشق خامه بیش از ۶۰ کالری به ما انرژی می‌دهد. اگر بخواهیم وزن کم کنیم باید این موارد را کنار بگذاریم.

این متخصص پزشکی ورزشی گفت: کره خامه و مربا در برنامه غذایی نباید وجود داشته باشد و چای را به هیچ عنوان شیرین نکنید. توجه جدی به میان وعده نیز باید داشته باشید و در میان وعده از میوه به اندازه یک مشت بسته دست استفاده کرد. در میان وعده از گروه سبزیجات مثل هویج و خیار استفاده شود تا دریافت غذایی زیاد نباشد.

عابدی یکتا اظهار داشت: در نهار و شام قبل از غذا یک تا دو لیوان آب بنوشید و بعد از آن سالاد استفاده کنید. سالاد می‌تواند شامل کاهو، کلم، قارچ، گوجه فرهنگی، کرفس، هویچ و خیار باشد. از سس مایونز به هیچ عنوان استفاده نکنید واز چاشنی لیمو آب لیمو و آبغوره استفاده کنید و بعد از خوردن آب و سالاد به سمت غذا بروید.

وی درباره تند و یا کند خوردن غذا نیز گفت: برای اینکه زودتر احساس سیری به شما دست بدهد سعی کنید روند غذا خوردن را کند کنید و از قاش کوچکتر استفاده کنید و هر لقمه را به خوبی بجوید. بین لقمه‌ها مکث داشته باشید و بعد لقمه بعدی را استفاده کنید.

این متخصص پزشکی ورزشی در ادامه افزود: عصر‌ها از میان وعده شیر خرما و میوه استفاده کنید تا زمانی که به وعده شام می‌رسید احساس گرسنگی زیادی نداشته باشید. اگر قصد کاهش وزش دارید حتما چربی غذا را کاهش دهید به جای اینکه از غذا‌های سنتی با روغن زیاد تبخ کنید از تابه دوطرفه و سرخ کن‌های بدون روغن و یا فر استفاده کنید تا هم غذا خوش طعم شود و هم میزان زیاد کالری ناشی از روغن را در برنامه غذایی نداشته باشید.

منبع: میزان

انتهای پیام/

 

برچسب ها: رژیم لاغری ، کاهش وزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
خدایا چیکار کنم دست گذاشتید رو نقطه ضعفم
برای فرار از چاقی و نخوردن یه موقعهایی به خواب رو میارم